Budapest a gyalogosok fővárosa lehet
Brüsszelben azon dolgoznak, hogy szűkítsék a közutak kapacitását, az autók helyett pedig a villamosok és a buszok kapjanak külön sávot - számolt be tegnap sajtótájékoztatón Madarassy Judit, a Levegő Munkacsoport munkatársa, aki példák sokaságával illusztrálta, hogy a "szelíd" közlekedési módok (tömegközlekedés, kerékpár) rendkívül népszerűvé válnak, ha fejlesztik a hálózatot.
A főváros idei költségvetésének tervezetében nincs egyetlen olyan tétel sem, amelyet környezetvédelmi okokból el kellene utasítani - mondta Lukács András, a Levegő Munkacsoport (LM) vezetője, de szerinte legalább 300 millió forintot kellene fordítania a városházának a zöldterületek gondozására, a gyalogos- és kerékpáros közlekedés előnyben részesítésére, és legalább hatszázmilliót buszsávokra. Ezekre ma csupán néhány tízmillió jut.
A főváros 2007-től egy sor, az LM által is említett projekt megvalósítására pályázik Brüsszelnél - közölte Bakonyi Tibor (MSZP) főpolgármester-helyettes. Több projektről már döntöttek, a tömegközlekedés előnyben részesítését célozva. Így a Népligetet kerékpárutakkal hálóznák be, az Orczy téren pedig parkot alakítanak ki.
Budapesten tíz utazásból hathoz vesznek igénybe BKV- járművet, az agglomerációban ennél rosszabb az arány - közölte Bősze Sándor, a BKV Rt. főosztályvezetője. Az idén a 7-es buszcsalád teljes vonalát védetté teszik, buszsávot alakítanak ki az M1-M7-es autópályák bevezető szakaszán, a Határ úton és a Veres Péter úton.