Akik bölcsen költenek

Az idősödő fogyasztók igényei kiváló piacot jelentenek a vállalatok számára - derül ki a Deloitte legfrissebb tanulmányából. A nagy cégek és reklámügynökségek a 18-49 év közötti vásárlók bűvöletében élnek, pedig az ötven év fölöttiek zsebében sok pénz lapul.

A kitolódó életkornak köszönhetően már több mint félmilliárd 50. életévét betöltött ember él a világon. Az egyik következmény: az ötven év fölötti amerikaiak több vagyont halmoztak fel, és jelentősebb vásárlóerőt képviselnek, mint bármely másik korosztály a történelem kezdete óta. A cégek jól teszik, ha megpróbálják minden eddiginél hatásosabban célba venni e korosztály fogyasztói igényeit, mert ellenkező esetben nagyszerű lehetőség mellett mennek el.

A Deloitte tanácsadó cég nemrégiben megjelent, Bölcsen költenek (Wealth with Wisdom) című felméréséből kiderül, hogy az 50. életévüket betöltött fogyasztók akkora gazdasági erőt képviselnek, amely egész iparágak átalakítására képes. Az egészségvédelemtől kezdve a kiskereskedelemig, az utazástól a pénzügyi szolgáltatásokig, a szórakoztatástól az elektronikai cikkekig az idősödő vásárlók egyre inkább elvárják, hogy saját igényeikre szabott termékek álljanak rendelkezésükre. Ennek ellenére a legtöbb vállalat továbbra is csak a fiatalokat veszi célba. Ahhoz, hogy az ötven feletti korosztály nyújtotta fizetőképes keresletet kihasználják, a cégvezetőknek úgy kell megtervezniük a termékek és stratégiák átalakítását, hogy azok igazodjanak a megváltozott piaci igényekhez.

Bár a statisztikák meggyőzőek, a cégeknek nem lesz
könnyű kihasználniuk az ötven fölöttiek igényei által teremtett lehetőségeket. Mint a piacok általában, ez is jelentős eltéréseket mutat országonként, régiónként, korosztályonként, valamint az életstílus és a bevételek nagysága szerint is. Ráadásul, a korosodó fogyasztók igényei sokkal szélesebb skálán mozognak, mint a fiatalabbaké.

A cégeknek azzal is tisztában kell lenniük, hogy az életkor előrehaladtával az egyének és a családok hajlamosak változtatni megtakarítási, fogyasztási és befektetési szokásaikon. A Nobel-díjas Franco Modigliani fogyasztásra vonatkozó életciklus-elméletének lényege: az emberek fiatal korukban megtakarításra törekszenek, hogy megalapozzák a későbbi zavartalan fogyasztást. Az emberek túlnyomó többségének - főként az Egyesült Államokban - az életkor előrehaladtával egyre kevesebb bevétele keletkezik, ezért egyre többet költenek megtakarított pénzükből. Számos gazdasági érv szól amellett, hogy ezt a réteget érdemes megcélozni. A felmérés szerint azonban ahhoz, hogy ezek a lehetőségek nyereséget hozzanak, tudni kell, hogyan fejlődik az idősödő korosztály által képviselt piac, és a termékeket és szolgáltatásokat e fogyasztók igényeihez kell igazítani.

Felfedezik-e a cégek az idõs fogyasztókat?
Felfedezik-e a cégek az idõs fogyasztókat?
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.