A Versenytanács megbírságolta a Notebook.hu-t
A közlemény szerint a Notebook.hu Kft. a Törökbálinton, a GL Outlet Centerben üzemeltetett HP Outlet nevű boltjában a 2005. augusztus 1. és október 31. közötti akcióját hirdető óriásplakátjain az outlet rendszerű értékesítésről való tájékoztatása alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére.
Az outlet rendszerű értékesítés a fogyasztó számára az előző évek kollekcióinak, kismértékben hibás áruknak, többletkészleteknek és mintatermékeknek a csökkentett áron való forgalomba hozatalát jelenti - ismerteti a GVH közleménye.
Az akció keretében viszont olyan termékeket is értékesítettek, amelyeket a fogyasztók szokásszerűen nem soroltak az outlet jellegű termékek közé. A GVH megállapította, hogy az akció keretében árusított termékeket a cég több minőségi - arany, ezüst, bronz és platina - csoportra osztotta. A bronz kategóriába olyan termékek tartoztak, amelyek a HP anyavállalat francia felújító üzemében újrateszteltek, mert a forgalmazás során a termék csomagolása megsérült vagy megbontották.
Az újratesztelés során előfordulhatott, hogy valamely tesztelési fázisban hibát találtak, és ha szükséges volt, akkor alkatrészt cseréltek.. A "bronz" minőségi kategória tehát olyan készülékeket is magában foglalhat, amelyek nem egyeztethetők össze az "outlet" kifejezés hétköznapi értelmével.
(forrás: MTI)