Százhúszas tempó

Mintha a kétszeres világbajnok Sebastien Loeb szándékosan adna előnyt vetélytársainak, csak hogy izgalmasabb legyen a versengés. Az idénynyitó Monte-Carlo-ralin az első napon összetörte a kocsiját, ám reménytelen helyzetből is folytatta, végül sikerült fölkapaszkodnia a második helyre a győztes Marcus Grönholm mögé. Az e hét végi Svéd-ralin történetesen tíz másodpercet ajándékozott legnagyobb vetélytársának a francia, miután elkésett a második szakasz rajtjáról. Ráadásul a megszokottnál álmosabban kezdett, a pénteki hat speciális etapból az első hármat átaludta, és csak a negyedik megnyerésével jelezte, hogy esze ágában sincs lemondani a győzelemről.

A nagy vetélytárs Grönholm köszönte, és élt a lehetőséggel. A finn az első szakaszon 2,8 másodpercet, a másodikon 6,2-t vert a franciára, s ehhez a kilenc másodperchez jött a már említett tíz; erre mondják, hogy megnyugtató előny. A harmadik etapot, némi meglepetésre, a mitsubishis Gigi Galli nyerte; a nagyok betlizésének köszönhetően Ekström lett a második egy Skodával, és Tuohino a harmadik egy Citroen Xsarával. Loeb a hatodik, Grönholm a tizedik, a gyári Subaruval versenyző Petter Solberg a tizenkettedik helyen ért célba. Utóbbi amúgy a Svéd-rali tavalyi győztese, de most mindjárt az első szakaszon eljátszotta minden esélyét a végső sikerre: majdnem egyperces hátrányt szedett össze.

A nap leghosszabb, ötven méter híján negyven kilométeres gyorsaságiját ismét Loeb nyerte: jellemző a kiélezett küzdelemre, hogy mindössze nyolctized másodpercet vert Grönholmra. Némi ízelítő a versenyzők felkészültségéről: a havas pályán majdnem százhúsz kilométer/órás átlagsebességgel száguldottak a legjobbak... A mai hét és a holnapi, újabb hat gyorsasági szakasz előtt Grönholm és Loeb között az a bizonyos tíz másodperces büntetés az időkülönbség az összetettben.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.