Nagy meccs: barátnőt egy jegyért!

Az újságok hetek óta tele vannak hirdetésekkel, hogy vegyünk végre egy jó nagy tévét a "nagy meccshez". A "nagy meccs" az amerikaifutball-döntő, a Super Bowl álneve. Azért van rá szükség, mert ha az igazit bárki üzleti célra használja, akkor tejelnie kell a profi ligának, az NFL-nek. Itt rajtuk kívül senki nem nyerészkedhet, erre szigorú szabályok vannak.

A 120 darab, Wilson márkájú disznóbőr tojáslabdát speciális DNS-alapú festékkel vonják be, amely egy bizonyos frekvenciájú lézerrel megvilágítva halványzölden világít. Hamisítás kizárva. Erre azért van szükség, mert a döntőn használt labdák ára automatikusan 1000-1500 dollárra ugrik. A gólnál, netán a végeredményt eldöntő találatnál használt sportszer ennek is a többszörösét éri, a kezdőrúgást elviselő tojás pedig a sportág hírességeinek emlékmúzeumába kerül. Tévedés kizárva, az összes labdát árgus szemek figyelik, és a hivatalos személyek feljegyzik, melyik akcióban jutott szerephez.

Az extra nagy (az amerikai ruhaméretben ezt jelenti az amúgy a negyvenedik döntőt jelölő római XL) mérkőzést a Nemzeti Konferenciából első kiemeltként a fináléba jutó Seattle Seahawks és az Amerikai Konferencia ágán a rájátszásba csak szabadkártyásként bekerülő Pittsburgh Steelers vívja. A Halászsólymok tulajdonosa a Microsoft társalapítója, Paul Allen, akinek a csapat a 2004-es adatok alapján 22 és fél milliárd dolláros vagyonának négy százalékát teszi ki. A Pittsburgh-i Vasas (jobban mondva Acélos) viszont hetvenhárom éve az alapító Rooney családé; másuk nem is nagyon van, de ez pont elég nekik. Az 1933-ban befektetett 2500 dollár a Forbes magazin számítása szerint azóta 32 800 százalékkal növekedett, a 2004-es profit 36 millió dollár (több mint 7,3 milliárd forint) volt.

Az utóbbi években rendre a drágább csapat nyert, ez a statisztika a Seattle-nek kedvez, amely játékosállományának fizetését tekintve az 5., míg a Pittsburgh csupán a 22. (Két éve viszont a Steelers volt az első, és a Seahawks csak a 23., de akkor egyik sem jutott a döntőbe.) Az 1976-ban alakult Seattle-nek ez lesz az első, ellenfelének, a legrégibb proficsapatok egyikének pedig a hatodik Super Bowlja, és az eddigi ötből négyet meg is nyert.

A Las Vegas-i fogadóirodákban a Seattle-re tesznek többen - a Super Bowl nem csak az év legnézettebb amerikai tévéműsora, de szerencsejátéknak sem utolsó. A szakemberek - érdekes módon - nem osztják a fogadók véleményét, többségük a "kis pittsburgh-i munkáscsapat" sikerét várja. Ennek magyarázata leginkább a rájátszásban mutatott példátlan teljesítmény: a szabadkártyán bejutva mindhárom meccsüket idegenben nyerték, sorban végigverve a konferencia 3., 2. és 1. kiemeltjét.

A jegyárak a csillagos égbe szöktek, bár egy hétgyermekes pittsburgh-i családapának sikerült - egyenként potom 75 ezer forintnak megfelelő dollárért - hozzájutnia összesen 18 belépőhöz. Az első kilencet még akkor vette, amikor kiderült, hogy a csapata bejut a rájátszásba; ezek a tikettek még egészen olcsók voltak. A második kötegért egy héttel később már a dupláját kellett kifizetnie, de a diszkont jegyvásár szabályai szerint az egész összeg elúszott volna, ha a Pittsburgh kiesik. Aki nem volt ilyen merész és előrelátó, az most futhat a pénze után. Egy jó jegy a félpálya tájékára az interneten nyolcezer dollár (1,6 millió forint), egy húszszemélyes páholyért a hét elején 125 ezer dollárt (több mint 25 millió forintot) kértek. Egy Los Angeles-i férfi hétfőn hirdetést adott fel, miszerint a barátnőjét és darabonként kétezer dollárt ad két jegyért. (Az nem derül ki a hírből, hogy kivel akar Detroitba menni a meccsre, az viszont igen, hogy az ajánlat pénzügyi részét még erősítenie kell.)

Végül egy fontos hír földrajztudósoknak: a pennsylvaniai Washington városát hétfőig ne keressék a térképen, mert most Steelersnek hívják. A polgármester azt nyilatkozta, tudják, hogy Washington államban, ahol Seattle található, mindenki a Seahawksnak drukkol. Ők viszont érzékeltetni akarták, hogy van washingtoni, aki másként érez.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.