Inkább magánügy
Az immár kétszeres vb-győztes francia 2004-ben elképesztően hosszú, megszakíthatatlannak hitt sorozatnak vetett véget: ő volt az első nem északi autós, aki nyerni tudott az idény leghavasabb-legjegesebb erőpróbáján. Addig a győzelem a finn és a svéd ralisok kiváltsága volt - a csúcstartó Stig Blomqvist hétszer is nyerni tudott -, ám Loeb szenzációs teljesítménynyel bizonyította, hogy messziről jött ember is képes a sikerre. Tavaly aztán visszaállt a rend - a norvég Solberg személyében ismét északi győztest avattak -, Loeb pedig pontot sem szerzett. A francia pilóta az idén akkor írhat történelmet, ha nem gyári autóval is képes lesz megismételni 2004-es bravúrját.
Az ötvenötödik alkalommal kiírt versenyen összesen tizenkilenc gyorsasági szakaszt kell teljesítenie a mezőnynek - pénteken és vasárnap hatot-hatot, szombaton hetet -, a speciális etapok hossza 349 kilométer. Mint ismeretes, az idén csak két gyári csapat, a Ford és a Subaru versenyez; a legfontosabb kérdés az, hogy a magánistállók miként lesznek képesek felkészíteni autóikat a nem mindennapi igénybevételre: a Karlsbad környéki hegyekben ilyentájt mínusz negyven Celsius-fok alá is süllyedhet a hőmérséklet.