Hongkong, a divatdiktátor
A Hong Kong Trade Development Council (TDC) által szervezett két vásáron kiállítók száma jelentősen (22 százalékkal) növekedett tavalyhoz képest, idén 25 ország 1330 kiállítója vett részt, ezzel Ázsia legnagyobb és a világ második legnagyobb ruházati vásárává nőtte ki magát. A World Boutique negyedik alkalommal jelentkezett, 232 kiállítót vonultatott fel, akik több mint 400 világmárkát képviseltek. A dél-kínai metropoliszt két tucat magyar üzletember is felkereste, közülük többen éltek a TDC által az első ízben odalátogatóknak felkínált fizetési kedvezményekkel. A kiállításon - amely kizárólag szakmai közönség által látogatható - ez évben közel 24 ezren vettek részt. Több mint 11 ezren jöttek külföldről, köztük olyan nagy áruházláncok képviselői, mint például a Mitsukoshi Áruház (Japánból), a Morgan (Franciaországból), a Boutique Marie Claire (Kanadából), vagy a Lotto Sport Italia Spa (Olaszországból). A felmérés szerint a WTO-tagok közötti textil- és ruházati kvóták eltörlése tovább növelte az érdeklődést azon országok felé (USA, Kanada, Törökország, az EU-tagállamok), ahol a kvóta rendszer eddig életben volt.
Az eddigi vásárok sikerét tükrözi a hongkongi ruházati export magabiztos növekedése: a kivitel 2005 első 11 hónapjában 9 százalékkal nőtt, elérve a 25 milliárd amerikai dollárt. “A hongkongi ruházati gyártók sikere nagyban azon múlik, hogy egylépcsős szolgáltatást képesek nyújtani megrendelőiknek, a tervezéstől a gyártáson át, a végső disztribúcióig” - hangzott el a megnyitón. A közönség soraiban végzett véleménykutatás alapján az idén ősszel és télen a bézs, a khaki, a barna és a lila színek lesznek a legnépszerűbbek a világ divatjában.
F.J.Gy.