Országgyűlési csörte a BA privatizációjáról
Szabó Lajos, a költségvetési bizottság szocialista alelnöke elmondta: az MSZP-s képviselők szerint a Budapest Airport eladása jól előkészített, megfelelően végrehajtott, az egész ország érdekeit szolgáló tranzakció volt, amely ki fogja állni a nyilvánosság próbáját.
Bőhm András (SZDSZ) szintén így vélekedett, és elmondta: bár a Fidesz az ülést pr-kampánya részének tekintette, ez nem sikerült, a Fidesz állításai ellentmondásokhoz vezettek.
Varga Mihály, a bizottság fideszes elnöke úgy ítélte meg, a BA eladását a tavalyi költségvetési hiány kozmetikázására használták fel, és nem valósult meg az a cél sem, hogy annak teljes összegét az államadósság mérséklésére fordítsák. Mint mondta: ha pártja a választások után kormányra kerül, akkor a BA eladásával kapcsolatos összes dokumentumot nyilvánosságra hozzák, hogy a pontos, valóságnak megfelelő elszámolást bemutassák.
Veres: adósságtörlesztésre fordították a BA Rt. privatizációs bevételét
Adósságtörlesztésre fordított a kormány a Budapest Airport Rt. privatizációjából befolyt 464,8 milliárd forintos bevételből 404,8 milliárd forintot, míg 60 milliárd az ÁPV Rt. privatizációs tartalékának növelését szolgálta - mondta szerdán Veres János pénzügyminiszter, az Országgyűlés költségvetési és pénzügyi bizottságának ülésén.
A Nemzeti Autópálya Rt.-től 177,8 milliárd forintnyi hitelt, a Budavári Kht-től 2,5 milliárdnyi hitelt vállalt át a költségvetés, aukción 32,4 milliárd forintnyi államkötvényt vásárolt vissza az Államadósság Kezelő Központ, és a jegybankkal egyetértésben devizahitelt törlesztett 192,1 milliárd forint összegben a Magyar Nemzeti Banknál lévő államadósság számlán. Ezek a tételek összesen 404,8 milliárddal csökkentették az államadósságot - jelentette ki Veres János.
"A BA Rt. privatizációja sikeres volt és átlátható" - hangsúlyozta a pénzügyminiszter, hozzátéve, hogy az államadósság mérséklése 2006-ban az államháztartásban 24,2 milliárd forintos kamatmegtakarítást eredményez.
(forrás: MTI)