Megtévesztő reklám: ismét megbüntették a Corát
A közlemény szerint a Cora által 2005. márciusában egy milliós példányszámban közzétett hirdetési újságjában szereplő, Dimarson klímaberendezés reklámja alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.
A versenytanács határozatában megállapította, hogy - ellentétben a reklámújságban állítottakkal - a klímaberendezés beszerelése nem volt ingyenesnek tekinthető, legfeljebb kedvezményesnek. A vásárlóknak ugyanis mindenképpen meg kellett fizetniük a kiszállási díjat, a klímaberendezést tartó konzol árát, valamint annak felszerelési díját. Ezenkívül - a helyi adottságoktól függően - további költségeket is felszámítottak a vásárlónak.
A GVH szerint a Cora reklámtevékenysége azért volt kifogásolható, mert szállítójától kritika nélkül elfogadva adta közre a tájékoztatást, hozzájárulva ezzel ahhoz, hogy a figyelemfelhívás elsődlegessége mellett háttérbe szorultak a pontos, valós tájékoztatás követelményei.
A Versenytanács határozatában nem tartotta elfogadhatónak, hogy a potenciális vásárlók az áruházban a termék mellett megtalálhatták a valamennyi feltételt és kivételt tartalmazó tájékoztatót, amelyet vásárlás esetén szintén a rendelkezésükre bocsátottak.
A versenyhivatal tájékoztatása emlékeztet arra, hogy a Cora ellen a közelmúltban a GVH versenytanácsa ugyancsak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartása miatt szabott ki 1 millió forint versenyfelügyeleti bírságot.
(MTI)