Megtévesztő reklám: ismét megbüntették a Corát

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenytanácsa a fogyasztókat megtévesztő reklámja miatt 5 millió forintra bírságolta a Cora áruházláncot üzemeltető Magyar Hipermarket Kft. -t..

A közlemény szerint a Cora által 2005. márciusában egy milliós példányszámban közzétett hirdetési újságjában szereplő, Dimarson klímaberendezés reklámja alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.

A versenytanács határozatában megállapította, hogy - ellentétben a reklámújságban állítottakkal - a klímaberendezés beszerelése nem volt ingyenesnek tekinthető, legfeljebb kedvezményesnek. A vásárlóknak ugyanis mindenképpen meg kellett fizetniük a kiszállási díjat, a klímaberendezést tartó konzol árát, valamint annak felszerelési díját. Ezenkívül - a helyi adottságoktól függően - további költségeket is felszámítottak a vásárlónak.

A GVH szerint a Cora reklámtevékenysége azért volt kifogásolható, mert szállítójától kritika nélkül elfogadva adta közre a tájékoztatást, hozzájárulva ezzel ahhoz, hogy a figyelemfelhívás elsődlegessége mellett háttérbe szorultak a pontos, valós tájékoztatás követelményei.

A Versenytanács határozatában nem tartotta elfogadhatónak, hogy a potenciális vásárlók az áruházban a termék mellett megtalálhatták a valamennyi feltételt és kivételt tartalmazó tájékoztatót, amelyet vásárlás esetén szintén a rendelkezésükre bocsátottak.

A versenyhivatal tájékoztatása emlékeztet arra, hogy a Cora ellen a közelmúltban a GVH versenytanácsa ugyancsak a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmas magatartása miatt szabott ki 1 millió forint versenyfelügyeleti bírságot.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.