Tájékoztatás vészhelyzetben
Közben sokan érdeklődnek a közútkezelőnél a vasúti közlekedésről - hazajutásuk érdekében. Sajnos, erről nincsenek pontos információink, hívják a MÁV-ot - reflektál az ügyeletes. Az elérhetetlen, hangzik a válasz a vonal túlsó végén.
Való igaz: ebben a helyzetben mindenütt lehetett pontos információt szerezni, csak a MÁV-tól nem. A szombathelyi területi igazgatóság központi telefonján a gépi hang a végtelenségig ismételgeti: "Nyomja meg a kívánt mellék gombját, ha nem ismeri, várjon a kezelőre." De péntek délután sem a kezelő, sem más nem veszi fel a kagylót. A központi információ pedig vagy süket, vagy azt mondja: "Telítettek a vonalak." A központi ügyelet száma szintén hallgat, majd meglepetésre nagy sokára visszahív. Abban sincs sok öröm, mert Budapestről nem tudja megmondani, hogy Vas megyében mi a helyzet - csak általános, országos tájékozatót ad. Az ugyan kiderül, hogy jelentős késések vannak a Budapest-Szombathely közötti vonalon - ezt eddig is tudtuk -, de hogy a térség más városainak körzetében mi a helyzet, homályban marad.
Azt tudjuk, hogy a MÁV nehéz helyzetben van. Arra viszont kellene megoldást találni, hogy a nagyobb vidéki városokban is pontosan informálják az utasokat.
Legalább vészhelyzetben.