Politikusi évértékelés: kiugrás és pangás

A kiugrás éve volt Budapest számára az idei - értékelt tegnapi tájékoztatóján Demszky Gábor főpolgármester. A Fidesz ellenben úgy látja, 2005 a változatlanság éve volt, amelyben a főváros régi problémáit görgették tovább.

A főpolgármester a tíz legfontosabb idei beruházás közé sorolta a Kocsis utcai munkásszálló felújítását, a 2-es metró rekonstrukcióját, a hároméves útprogramot, a Corvin sétány építését, a békásmegyeri tűzoltólaktanya kialakítását, a rákospalotai hulladékégető korszerűsítését, a 250 új hulladékgyűjtő sziget kiépítését, a fürdő-, a játszótér-felújításokat, valamint a Városháza park megépítését.

Kupper András, a városházi Fidesz-frakció vezetője kiemelte, hogy a felújított metróállomások beáznak, az utakat hanyagul csinálták meg - a Műegyetem szakértői szerint minden második, a felújításra fordított forint ablakon kidobott pénz volt -, a macskaköves Városháza park kialakítása pedig tíz évig tartott, és négyzetmétere félmillió forintba került.

Demszky a tíz legsikeresebb program közé sorolta a közlekedési szövetség első lépésének tartott közös bérlet bevezetését, az éjszakai tömegközlekedési hálózat duplájára növelését, az idegenforgalomban tapasztalható óriási kiugrást, valamint a középtávú fejlesztési programokat összegző Podmaniczky-program elfogadását.

Az ellenzéki frakcióvezető szerint a közlekedési szövetség első lépésére már tíz éve vár Budapest, az éjszakai tömegközlekedés átszervezését pedig valójában nem a főváros, hanem a civilek oldották meg, akiknek javaslatára azt bevezették. A fővárosnak az volna a dolga, hogy ezek után legalább a nappali tömegközlekedést megszervezze - fogalmazott Kupper.

A főpolgármester szerint két olyan esemény volt a főváros életében az idén, amely "nem a várakozásaink szerint alakult". Nevezetesen a Balatoni út felüljárójának tavaszra húzódó felújítása, valamint az, hogy Budapest nem nyert az Európa Kulturális Fővárosa címért hirdetett pályázaton.

Kupper szerint a Demszky által említett felüljáró-építési fiaskó aggasztó jel arra, hogy a város vezetőinek fogalma sincs, milyen rossz állapotban vannak a budapesti átkelők. Kérdés, hogy a régóta felújításra váró Margit híd elbírja-e az új nagykörúti villamosokat. A Fidesz frakcióvezetője szerint Demszky személyes politikai kudarca, hogy nem Budapest lett a kulturális főváros, "és ez is azt mutatja, valójában mennyire jó a viszony a kormánnyal".

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.