Financial Times: nem bizottság, beszélgetés?
Arra, hogy az Orbán-kormány idején 54 millió forintot, 36 ezer német márkát, 545 ezer dollárt és 6775 fontot költöttek erre a célra, a Fidesz kampányfőnöke azt mondta: "Ez igaz, de idehaza senki nem hivatkozott arra, hogy a kormány megjelentet külföldön egy fizetett mellékletet, amiben azt írják, hogy a magyarok jobban élnek, mint valaha" - utalt a politikus a hirdetésre, és a Financial Times azóta elhíresült értékelő mondatára. "Mi a Széchenyi-tervet, a gyógyfürdőket hirdettük, annak van értelme. De a kormánypropagandának nincs" - tette hozzá.
Időközben Kóka János gazdasági miniszter levelet írt Deutsch Tamásnak, aki parlamenti vizsgálóbizottság felállítását kezdeményezte a Financial Times-ügyben. Kóka iróniával írja: örömmel értesült, hogy a Fidesz bizottságot szeretne, csak azt nem tudja pontosan, mit vizsgálna. A gazdaság sikerének a tényezőit, a kedvező nemzetközi megítélést vagy a hatékony kormányzati kommunikációt?
Deutsch Tamás válaszleveléből az derül ki, hogy a Fidesz tudja (különösen, miután a miniszterelnök maga közölte), hogy 20 millió forintot költöttek a brit lap hatoldalas mellékletére. A fideszes politikus azt is nehezményezi, hogy még plusz 48 milliós "öntömjénező reklámokat" is megjelentetett a kormány.