A Financial Times visszautasítja a Fidesz vádját
Abszolút mértékben megvédjük és fenntartjuk a szerkesztőségünk függetlenségét - közölte az Index kérdésére a Financial Times európai PR-igazgatója. Joana Manning-Cooper kijelentette: a lap hatoldalas Magyarország-mellékletében több céges hirdetés mellett volt ugyan reklámja a magyar kormánynak is, de a lapvezetés nem gördít akadályt az elé, hogy egy tematikus mellékletben legyenek ilyenek. A PR-igazgató visszautasította azt a feltételezést, hogy a hirdetések befolyásolhatják a szerkesztőségi cikkeiket.
A Financial Times egy hete megjelent Magyarország-melléklete, amelyre Gyurcsány Ferenc miniszterelnök hivatkozott, számos kritikai megjegyzés mellett pozitívan értékelte a gazdaság helyzetét. A Fidesz ezért hozta szóba, hogy a kormány nyilván fizetett az értékelésekért. E bírálat azért is meglepő, mert az előző ciklusban közel 54 millió forintot, 36 ezer német márkát, magáncégek bevonásával 545 ezer amerikai dollárt és 6475 angol fontot költött a Fidesz-kormány neves külföldi lapokban megjelentetett hirdetésekre.