Az Audi dízelmotoros autóval nyerne Le Mans-ban
Az Audi R10-es jövő márciusban, a sebringi 12 órás versenyen debütál, amely a június 17-i 24 órás Le Mans "előszobája". Mindamellett az R10-es az amerikai Le Mans szériában is részt vesz, s ha jövőre, első nekifutásra nem is nyeri meg a legfontosabb versenyeket, 2007-ben újult erővel indulhat neki. 2007-ben viszont már nemcsak az Audi lesz az egyetlen dízelfronton, mert a Peugeot is öngyulladós versenyautót indít. Felhőtlen öröme azonban egyik gyártónak sem lehet, mert a BMW már jócskán beelőzte őket. 1998-ban a bajor gyár egy dízel versenyautóval is nevezett a nürburgringi 24 órás futamra.
Az R10 TDI versenyautó az Audi életében talán az eddigi legnagyobb kihívás. A mérnököknek ráadásul megbízhatóvá is kell tenniük a dízelmotort. A cél az, hogy az R10 elérje az R8 megbízhatóságát, amelynek a motorja 77 versenyre kiterjedő pályafutása alatt nem hibásodott meg.
A világ legerősebb személyautó-dízele az Audi által újonnan kifejlesztett V12-es, 48 szelepes, common rail közvetlen befecskendezéses TDI, amely 5,5 literes lökettérfogatából nyeri 650 lóerős aszfaltszaggató teljesítményét és 1100 newtonméteres nyomatékát. A szervezők által előírt légmennyiség-korlátozó miatt ekkora a motor teljesítménye, amúgy jóval többre is képes lenne.