Az építésügyi szabványok és a verseny korlátai drágítják a sztrádaépítést
A magyar építésügyi szabályozás olyan, hogy az érdekelt önkormányzatoknak van engedélyezési joguk, s akkor engedik át területükön az autópályát, ha kapnak egy lehajtót - mondta a kormányfő a Magyar Rádióban kedden reggel sugárzott, hétfőn felvett interjúban. Hozzátette: egy-egy lehajtó pár milliárd forintba kerül.
Elmondta: az autópálya kilométere egy milliárd forint alatt van, de miután két kilométerenként van egy csomópont, kétmilliárdig is felmegy az ár. Ausztriában az átlagos lehajtó sűrűség a magyarnak fele-harmada - jegyezte meg.
Hozzáfűzte: Európában szokatlan módon a Kiskunfélegyháza és Szeged közötti 46 kilométeres szakaszon 29 hidat építettek.
Megdrágítja az autópálya építést az is, hogy Magyarországon nagyon korlátozott a verseny - mutatott rá Gyurcsány Ferenc. Hozzátette: 2002 előtt egyáltalán nem volt verseny, egy cég megkapta az autópálya építést a kormánytól. Közölte: 2002 után elkezdték a versenyeztetést, most az MO-ás építésénél már nem engedik meg a fővállalkozói tevékenységet, s így megnőtt a verseny, aminek következtében az egy kilométerre jutó költségek háromszáz millió forinttal csökkennek. (MTI)