Új városnegyed születik a WestEndtől északra
A Nyugati pályaudvarba futó vasúti töltés mentén húzódó, egykor meglehetősen "lerobbant", ma már a változás jeleit mutató terület az elképzelések szerint négy-öt év múlva nyeri el új megjelenését.
Nemcsak modern lakó- és irodaépületek váltják fel a régieket, hanem a környék városszerkezete is alaposan megváltozik, és új közterületeket is kialakítanak. Így például a Dózsa György útnál ma még véget érő Vágány utcát meghosszabbítják a töltés mentén egészen a Ferdinánd hídig - feltéve, hogy Angyalföldnek sikerül megállapodnia a VI. kerülettel, amire Tóth József XIII. kerületi polgármester szerint jó esély van. A változásnak közlekedési szempontból is nagy jelentősége lesz, hiszen a bővítés következtében csillapodhat a többi környékbeli út forgalma, például a gyakran dugóktól telített Podmaniczky utcáé, de a Dózsa György úté és közvetve a Lehel utcáé is. A Lőportár utca is hoszszabb lesz, kijutást biztosít a leendő "hosszú" Vágány utcára, s lehetőség lesz a két kerületet összekötő, szintén rossz emlékeket ébresztő gyalogosalagút felújítására.
A polgármester elmondta, az összességében több tízmilliárdos nagyságrendű fejlesztésre leginkább az önkormányzat által néhány éve indított megújítási-szanálási program hat ösztönzőleg. Bebizonyosodott ugyanis a XIII. kerület azon feltevése, ha saját erőből hozzálát a környék "felfrissítéséhez", a vonzóbb környezet serkenti a vállalkozói tőke megjelenését is.
A kerület a 90-es évek végén kezdeményezte a városrész akcióterületté nyilvánítását, ezzel ugyanis fővárosi pályázati pénzeket is be tudnak vonni saját beruházásaikhoz. Ezek, tehát az egykoriak helyén folyamatosan felépülő új bérlakások a kerület ingatlanállományának a modernizálást is jelentik, ebben már eddig is jelentős előrelépést könyvelhet el az önkormányzat. A szanálás és fejlesztés mottójával megszületett helyi szabályozási tervnek megfelelően az akcióterületen már felépült két bérháztömb is, összesen 175 lakással mintegy két és fél milliárd forintért, a Szabolcs utca keleti oldalán pedig egy hétszáz lakásos, vegyes tulajdonú épületegyüttes lebontása és újak átadása lesz a következő állomás. Ez azonban többéves program, mivel közülük csupán mintegy negyvenszázaléknyi az önkormányzati tulajdon. A megegyezés időt vesz igénybe. A tizenhat és fél hektáros területen két magánbefektető is megvetette már a lábát. A Volánbusz által eladott részen, a Vágány utca mentén intézmények, iroda- és lakóházak lesznek, az itt álló épületekre már érvényes bontási engedély van. A munkálatok egy-két év múlva befejeződhetnek. A másik helyszín a Dózsa György út-Szabolcs utca sarkán álló Spirál Autójavító viszonylag nagy területe. Itt az egykori cég felszámolóbiztosa értékesítette az ingatlant, a szabályozási tervnek megfelelően szintén lakó- és irodaépületek állnak majd néhány éven belül. E két magánfejlesztés a polgármester reményei szerint újabbakat vonz majd a környékre, hiszen már most jól látható a városrész frissülése. Igaz, távolabbinak tűnik, de ha folytatódik a WestEndtől északra, a Ferdinánd híd utáni szintén jelentős méretű ingatlanok rehabilitációja, a két városrész "összeérésével" hosszú évtizedekre megkaphatja új arculatát a XIII. és a VI. kerület belvárosi metszése.