Magyarország: foghíjas információk

Magyarországon egyelőre meglehetősen áttekinthetetlen a helyzet a CIA-gépeket illetően. Hivatalos listát a hatóságok a leszállt gépekről eddig nem tettek közzé. Információmorzsák bukkannak fel, amelyeket a kormány vagy megerősít, vagy nem vesz róluk tudomást. A budapesti kormány a CIA-gépbotrány kirobbanása után viszont annyit elismert, hogy két gyanús gép landolt Budapesten. Lapjelentések szerint mindkettőt feltételezett CIA-fedőcégek üzemeltették azzal a feladattal, hogy a többi között foglyokat szállítsanak. A két gép: az N168D és az N196D lajstromjelű, CASA-235 típusú repülőgép 2005. október 3-án, illetőleg 2004. augusztus 31-én járt nálunk. A magyar kormány nem erősítette meg, de nem is cáfolta lapunk értesülését, hogy egy harmadik, ugyancsak CASA-235 típusú (N187D lajstromjelű), feltételezhetően a CIA-hoz tartozó gép 2004. november 11-én landolt Ferihegyen "technikai leszállás" címén. Batiz András kormányszóvivő hétfőn elismerte, hogy a Guardian címlapján készült fotót valóban Budapesten készítették, de itt egy viszonylag régebbi, 2002-es leszállásról van szó. Lapunk információi szerint ez - az immáron negyedik - "CIA-gép" egy fehér színű L-100-as Lockheed (Hercules) gép volt, amely 2002. március 28-án Taskentből érkezve leszállt Budapesten. A leszálló L-100-as Herculesről egy amatőr gépfotózó (planespotter) fényképet is készített. A gép a Tepper Aviation cég nevére van bejegyezve, ezt a céget is a CIA egyik fedővállalatának tartják.

Népszabadság-gyűjtés a ferihegyi landolásokról:

LandoltTípusLajstromszámTulajdonos
2002. március 28.L-100N2189MTepper Aviation (CIA?)
2004. augusztus 31.CN-235N196DDevon Holding and Leasing (CIA?)
2004. november 11.CN-235N187DDevon Holding and Leasing (CIA?)
2005. október 3.CN-235N168DDevon Holding and Leasing (CIA?)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.