Nagyon megtört az első kínai
A német ADAC szerint a Landwind katasztrofálisan rossz, mert az ütközéskor a kormánykerék a tesztbábu hasába fúródik. Nem mellékesen a kormánylégzsák nem alapfelszerelés a 15 ezer eurós alaptípusban, ha valaki igényli, 260 euró felárat kell fizetnie. Az importőr, a holland székhelyű Landwind Motor Corp. igazgatója viszont állítja, hogy megerősítették a vázszerkezetet, és az SUV már sokkal jobban teljesített az ugyancsak német TÜV tesztlaboratóriumában.
Hollandiában eddig száz Landwindet helyeztek eddig forgalomba, ezek is megkapták az utólagos erősítést. A későbbiekben Landwind kicseréli a kormányszerkezetet, és módosítja az európai piacra szánt modellek üzemanyag-ellátó rendszerét, hogy még jobban megfeleljenek a biztonsági elvásásoknak. Az ígért módosításokkal a Landwind meg fog felelni az európai szabályoknak, állítja Peter Bijvelds igazgató, aki szerint az ADAC és a hollandiai testvérszervezet, az ANWB félrevezette a közvéleményt, azt sugallva, hogy tesztjeik hivatalosak voltak. "Jogi lépéseket fogunk tenni, ha nem vonják viszsza következtetéseiket."
Több szakértő szerint sem a Landwind fenyegetései, sem az ígért módosítások nem garantálnak jelentős javulást. Az autó az alapvető biztonsági előírások, például a fék és a futómű tekintetében megfelelt, de a törésteszten nem. Márpedig ezalól csak a kis példányszámú, különleges sportkocsik mentesülnek az európai piacon.
Kételkedik a kínai autó oldalvédelmében és a kormányszerkezetben Ari Vatanen európai parlamenti képviselő, aki egyenesen ki akarja tiltani a kínai terepjárókat az európai utakról, mert szerinte néhány átalakítással lehetetlen javítani a biztonságot. Indoklása szerint a töréspróbán a kormányoszlop veszélyesen behatolt az utastérbe, és a modell rossz referenciája károsan hat a többi kínai importmodell hírének is.
Néhány pontban megegyezik az ADAC és a Landwind véleménye, ez pedig az, hogy mindkét teszt eltér az EuroNCAP módszerétől. Az NCAP
64 km/órás sebességnél, az EU
56 km/órás tempónál ütköztet, a csekélynek látszó eltérés 30 százalékos energiakülönbséget jelent. Az EU nem teszteli a kis sorozatban forgalmazott autókat, így ezzel a kiskapuval a Landwind elkerülhette eddig a típusbizonyítvány megszerzéséhez szükséges procedúrát, ehelyett az egyedi forgalomba helyezési trükköt alkalmazza. Sokak szerint a Landwind visszaél a lehetőséggel, Egy holland homologizációs intézet névtelenséget kérő szakértője veszélyesnek tartja ezt, mert a veszélyes kínai SUV így közlekedhet Európa útjain.