Fegyencjáratok: nincs magyar lista
Miután a nyugat-európai sajtó több országban is közölte már, hogy hány, feltételezhetően a CIA szolgálatában álló repülőgép landolt náluk az utóbbi három évben, lapunk érdeklődött a magyar illetékes hatóságnál. Magyarországon egyelőre nem készült kimutatás vagy lista a fedett CIA-gépek le- és felszállásairól, a Polgári Légiközlekedési Hatósághoz (PLH) még nem érkezett hivatalos kormányzati felkérés ezeknek az adatoknak az összesítésére - közölte lapunkkal a PLH szóvivője. Bajkó Erika hozzátette: felkérés esetén sem volna egyszerű a lista összeállítása, hiszen a magyar polgári légügyi szervezetek - igazodva a nemzetközi gyakorlathoz - a lajstromjeleket (a repülőgépek "rendszámait") és a repülőgépek üzemeltetőit tartják nyilván. Arról korábban a Népszabadság írt először, hogy október 3-án éjjel Ferihegyen járt egy N168D lajstromjelű amerikai repülőgép, melyet nyugati sajtójelentések szerint egy, a CIA-hoz köthető vállalkozás üzemeltet. Lapunk egyébként három ilyen járatról értesült, míg Tóth András politikai államtitkár kettőről adott számot. Magyar forrásaink szerint azonban szinte biztos, hogy Ferihegyre nem szállítottak illegálisan fogva tartottakat, mert a nemzetközi repülőtéren nem lehet titokban ki- és beszállítani láncra vert rabokat. Jellemző, hogy az említett repülőgép ferihegyi tartózkodását legalább két, az internetről letölthető amatőrfotó is megörökítette. Elvben még egy helyszín jöhet szóba, nevezetesen Taszár, onnan 2004. június 30-án távoztak az amerikaiak.
Mint londoni tudósítónk jelentette az Amnesty International legújabb közleménye szerint nyolcszáz európai CIA-fogoly repülése tűnik bizonyítottnak. Az ír kormány közlése szerint 38 alkalommal vette igénybe a CIA az elmúlt években Shannon repülőterét.