Szeged december 10-én lép pályára
A kiskunfélegyházai déli csomóponttól Szeged északi csomópontjáig 45,4 kilométer a távolság. Ennél három kilométerrel hosszabb szakaszt adnak át most - a többlet már a majdani M43-as sztráda része, amely majd északról kerüli meg Szegedet, és Makó mellett vezet Romániába.
Garai Valéria, a sztrádát építő és üzemeltető AKA Rt. szóvivője elmondta: a kiskunfélegyházin kívül csomópont épült Kisteleknél, Balástyánál és Kiskundorozsmánál - utóbbi a Szeged északi csomópont, ahol elválik a Románia és Szerbia felé vezető forgalom. Folyik a szerb határig vezető további 14,7 kilométeres szakasz építése is. Az építők jó három héttel előbb elkészülnek a munkával. A december 10-i átadás után a 2005-ös matricával már az új szakaszt is lehet használni.
Botka László, Szeged polgármestere azt mondja: a város lakóinak az M5-ös már régóta jóval több, mint közönséges beruházás. A szegediek érzelmi kérdésnek tekintik az autópályát, ami másfél évtized után végre másokkal egyenlő esélyt hoz Szegednek. A polgármester szerint 4-5 éven belül kiépülnek a város legfontosabb infrastrukturális létesítményei: még az idén elkészül a nyugati elkerülő út második szakasza, amely összeköti a tiszai kikötőt, az E75-ös utat, a repülőteret, a kiskundorozsmai RO-La terminált, ahonnét vasúton szállítják tovább a kamionokat, valamint a logisztikai központot, ahol az első tíz hektáron jövőre már építkeznek a befektetők. 2006-ban elkészül a kereskedelmi repülőtér első üteme, folytatódik az M43-as autópálya Szegedet elkerülő szakasza a várostól északra, és megkezdődik az algyői Tisza-híd építése. Négy-öt éven belül a második világháború óta először újra vasúti híd épül a Tiszán, és megteremtődhet ismét a vasúti összeköttetés Temesvárral. A polgármester szerint biztató jelek vannak arra, hogy Szeged, ha megkésve is, de felzárkózhat a rendszerváltozást követő gazdasági modernizáció élvonalához, erősödhet kereskedelmi központ szerepe is.