Újabb zöld per az M0-ás híd ellen
Ennek magyarázata, hogy a napokban öt civil zöldszervezet, élükön a Levegő Munkacsoporttal, ismét bírósági keresetet nyújtott be az átkelő, illetve a beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Rt. ellen. Mivel azonban a bíróság - a beadvány hiányosságai miatt - jövő júniusra halasztotta az ügy tárgyalását, egyelőre teljes a tanácstalanság, hogy a kivitelezés megkezdését érdemben miként befolyásolja a döntés. Az NA Rt.-től kapott tájékoztatás szerint részükről semmi akadálya az eredeti ütemtervnek, így a híd 2007 végére már állhatna. A tender értékelése megtörtént, de eredményt a jogi helyzet tisztázásáig vélhetően nem hirdetnek. Ezzel viszont újabb hónapokat késlekedhet a Budapestet elkerülő és alternatíva nélküli körgyűrű továbbépítése.
Kérdés, hogy a civilek híd elleni kifogásai mennyire állják meg a helyüket, hiszen az egyik legfontosabb kifogásuk, hogy az M0-ás híd forgalma veszélyeztetné a Budapest ivóvízkészletét adó szentendrei-szigeti vízbázist, a Fővárosi Vízművek Rt. szerint nem igaz. A társaság szóvivője, Péterffy Gábor lapunknak elmondta: vizsgálataik bizonyítják, hogy a megismert nyomvonalak és a kiépítendő védművek garanciát biztosítanak. Az rt.-nek egyetlen kifogása lehetne, az pedig a kapcsolódó, Szentendrét és Szigetmonostort összekötő úgynevezett kishíd. Ám a most ismert mindkét nyomvonalváltozat elfogadható a vízbázis védelme szempontjából.