Kevesebb reklám Prága Óvárosában

Korlátozzák az utcai reklámtevékenységét a prágai Óvárosban, amely európai hírű védett műemlék terület, s a cseh metropolis legnépszerűbb idegenforgalmi látványossága.

A polgármesteri hivatal döntése értelmében december közepétől kezdve tilos a prágai Óvárosban reklámlapok osztogatása és reklámtáblák hordozása személyek által a közterületeken. Ugyancsak tiltva lesznek a reklámballonok és reklámcélokat szolgáló gépkocsik behajtása, illetve parkolása ebben a külföldi turisták által tömegesen látogatott övezetben. A szabályzat tiltja a hangos, illetve a fényreklámot is, amely zavarhatja az embereket. A kereskedők üzleteikben azonban reklámokat vetítő televíziókat továbbra is üzemeltethetnek, de ennek sem szabad zavarnia a turistákat és az utcákon sétáló embereket.

Az intézkedés célja, hogy nyugodtabbá tegye az Óvárost, mert az egyre agresszívabb reklám zavarta a járókelőket és a turistákat is, akik aztán hangot adtak panaszuknak. Prágát évente mintegy 3,5-4 millió külföldi turista keresi fel, ami hatalmas bevételeket hoz a városnak.

"Biztosítok mindenkit, hogy december közepétől az Óvárosban nyugodtabb lesz a helyzet" - nyilatkozta újságíróknak Rudolf Blazek, polgármester-helyettes. A rendelet megsértéséért akár kétmillió koronás büntetést is kiszabhat a polgármesteri hivatal.

A prágai városvezetés idén tavasszal már betiltotta az utcai szex- és erotikus reklámokat, amelyek különösen a centrumban, a Vencel téren és környékén volt nagyon elterjedt. Már a közeljövőben rendeletet kívánnak kiadni a műemlék-épületeken elhelyezett, oda nem illő reklámok betiltására is. Blazek szerint a további lépés az lesz, hogy e rendeletek hatását a történelmi Óvárosról az egész városra kiterjesztik.
(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.