Az EU segítségével fejlesztik Szabolcs-Szatmár úthálózatát
Brüsszel pályázatok alapján 8 milliárd forint forrást adott a nyírségi utak felújítására és fejlesztésére, 1,8 milliárd forint nemzeti költségvetési támogatás, 200 millió forint pedig az igazgatóság saját forrása volt - mondta Hegedüs Csaba területi igazgató. Közölte: a kiemelt fejlesztések közül 2,2 milliárd forintos költségből megépült a 4-es számú főút Berkesz községet elkerülő új szakasza, amit decemberben nyitnak meg a forgalom előtt.
A főút Székely községet elkerülő része is épül már, míg a Nyírbogdányt kikerülő útszakasz munkaterületét december végéig adják át a kivitelezőnek. A székelyi beruházás befejezési határideje 2006. február 20., a nyírbogdányié pedig 2006. október 30., s az átadások után a 4-es főút a záhony-csapi határállomástól kezdve Újfehértóig valamennyi szabolcsi települést kikerüli, s ott csatlakozik majd a 2006. december 31-ig elkészülő M3-as autópálya Görbeháza-Nyíregyháza közötti új szakaszához.
A székelyi és a nyírbogdányi elkerülő útrész építésének költsége együttesen megközelíti a 3,7 milliárd forintot, amelynek 80 százaléka - hasonlóan a berkeszi fejlesztéshez - európai uniós támogatás. A sajtótájékoztatón Szamos István területi főmérnök elmondta: tartanak a rekonstrukciós munkálatai a Nyírbátor-Penészlek és a Rakamaz-Gávavencsellő közötti útnak is.
A 471-es számú Vállaj-Nyírbátor-Mátészalka közötti főút nyírbátori városi szakaszát ugyancsak korszerűsítik, illetve körforgalmat építenek ki a település ipari parkjánál. Érinti a fejlesztés a 36-os, a 38-as, a 41-es, 49-es és a 491-es főút szabolcsi részét is, míg a záhony-csapi határállomáson az átkelésre szolgáló Tisza-híd úgynevezett kamionsávját újították fel.
Útburkolat, útpadka és közlekedési műtárgyak rendbetétele összesen további 26 helyen valósult meg, kátyúzáshoz 7.400 tonna építőanyagot használtak fel, s további 34 ezer négyzetméteren végeztek más, felületi javításokat.
(MTI)