alma írja: tartsd fejben!
Azt már régen tudjuk, hogy nagyon kell tudni számolni, THM esetében szemüveggel – apró betűk miatt –, egyébként, pl. bevásárláskor, fejben. Most kisült, hogy ez nem elég, ezen kívül még jó memória is szükségeltetik. Mondjuk az akciók esetében. Például akcióban (mondjuk) le van értékelve a 100 forintos akármi 80-ra. Meg kell jegyezni, mert az akció után 120 lesz, és ha nem emlékszel a két előző számra, már is beugrottál. (El kell menni egy másikba, ahol ebben a termékfajtában épp most indul az akció… Ha van ilyen.) Marketing-játékok. (Elmondanám, hogy a játékelméletből jó páran lettek már híresek.)
De ez sem aranyszabály, jobb, ha minden árat megtanulsz, before and after alapon. (Akció előtt és után.) Nincs mese: a teljes sortimentet fejben kell tartani. Itt is, meg a másik (harmadik) üzletben is. Jó agytorna, életben tart. Ha van hozzá memóriakapacitásod, akkor itt tíz forintot, ott kettőt, harmadik esetben egy százast is megspórolhatsz, ami ugyan nem effektív pénzkeresés, de biztosítja a sikerélményt, ha e trükközésből nem is jön össze a benzinpénzed.
Amúgy meg, az újraélesített memóriát meg másutt is tudod használni, pl. nyelvtanulásban, vagy a totóban, mert kívülről tudod az Inter vagy a Juve összeállításának változásait.