Egy nap vásárlás nélkül

A nagyvilágban több mint tíz, Magyarországon pedig már hatodik éve rendezik a környezet- és fogyasztóvédő mozgalmak a Ne Vásárolj Semmit! napi akcióikat. A "nem vásárláson" látszólag nincs mit szervezni, valójában azonban rengeteg előkészítést és felvilágosító munkát igényel akár a legcsekélyebb eredmény is, mivel - különösen így Karácsony felé - túlságosan szeretünk vásárolni.

Az idén mára eső vásárlásmentes akciónap ötlete a kanadai Adbusters (Reklámirtók) nevű szervezettől származik. A cél az értelmetlen túlfogyasztás kritikája, a szellemi és kulturális környezetet pusztító fogyasztásösztönzés visszaszorítása. A korábban épp a reklámszakmában dolgozó Adbusters-tagok évről évre újabb kampány- és antireklámötletekkel igyekeznek paszszivitásba sodorni az utolsó novemberi péntek potenciális vásárlóit.

A tevékenységüket elsősorban az interneten keresztül hangolják össze, s a kampányhoz kapcsolódó honlapokon mindig felhívják rá a figyelmet, hogy a világ lakosságának egyötöde fogyasztja el a környezeti erőforrások 80 százalékát. Aki nem vásárol, az legalább egy napra szolidaritást vállal a "maradék" négyötöddel - és akár azt is megteheti, hogy a ma el nem költött pénzt odaadja azoknak, akik fogyasztanának, de nincs miből.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.