Egy nap vásárlás nélkül
Az idén mára eső vásárlásmentes akciónap ötlete a kanadai Adbusters (Reklámirtók) nevű szervezettől származik. A cél az értelmetlen túlfogyasztás kritikája, a szellemi és kulturális környezetet pusztító fogyasztásösztönzés visszaszorítása. A korábban épp a reklámszakmában dolgozó Adbusters-tagok évről évre újabb kampány- és antireklámötletekkel igyekeznek paszszivitásba sodorni az utolsó novemberi péntek potenciális vásárlóit.
A tevékenységüket elsősorban az interneten keresztül hangolják össze, s a kampányhoz kapcsolódó honlapokon mindig felhívják rá a figyelmet, hogy a világ lakosságának egyötöde fogyasztja el a környezeti erőforrások 80 százalékát. Aki nem vásárol, az legalább egy napra szolidaritást vállal a "maradék" négyötöddel - és akár azt is megteheti, hogy a ma el nem költött pénzt odaadja azoknak, akik fogyasztanának, de nincs miből.