A Mercedes bumerángja
A sokat próbált, közúton is bevált, és immár sorozatgyártású szerkezetét akarta bemutatni sindelfingeni központjában a Mercedes, de a független szakértők által minősített és a közlekedési hatóságok által engedélyezett Distronic Plus a tévéfelvételen megbukott. A forgatókönyv szerint a sűrű ködben, baleset vagy jég miatt elakadt autók mögött még akkor is megáll a legújabb S-modell, ha a vezető éppen nem figyeli, vagy nem látja az utat. A rendszer ugyanis radarsugarakkal folyamatosan pásztázza a kocsi előtti forgalmat, és ha úgy érzi, hogy vészesen fogy a biztonságos fékút, magától lassít, vagy ha a vezető éppen a gázt nyomja, a kritikus helyzetben hangjelzéssel is figyelmeztet, hogy azonnal fékezni kell.
A show-elemekkel, ködcsinálóval és transzparensekkel színesített műsorban Michael Specht, Európa legnagyobb autóslapja, az Autobild szerkesztője az alapos előkészületek ellenére sem abszolválta a gyakorlatot, és három autót tört össze. Az általa vezetett Mercedes 55 km/órás sebességgel "száguldott" a csarnokban, ám az utastérben nem hallatszott sípolás, és a késői fékezés miatt belerohant az előtte álló két kocsiba.
Az új, immár harmadik generációs S Mercedest a legbiztonságosabb modellként mutatták be szeptemberben Frankfurtban, a Stern TV-nek szervezett műsorban is ezt akarták hangsúlyozni. A Mercedesek szerint a csarnok acélszerkezete idézett elő olyan szituációt, mely mindennapos használatkor nem fordulhat elő. A Stern TV stúdiójába meghívott Ullrich Mellinghoff, a Mercedes aktív biztonsági kutatóosztályának vezetője elnézést kért a malőr miatt, majd elmondta, hogy a természetes helyszíneken hibátlanul működő radar a hatalmas fémtömbökkel, vezetékekkel és szerkezetekkel teleépített biztonsági laboratóriumban nem mindig működött megbízhatóan, tíz alkalomból hatszor nem adott jelzést.
Az világos, hogy a bemutatót miért szervezték novemberre, hiszen éppen a rossz téli látási viszonyok között segíthet a szerkezet, az már kevésbé érthető, hogy miért választottak egy zavarokat okozó csarnokot, ahol egyébként évente több száz törésteszten vizsgálják az autók biztonságát. Erre azt válaszolta Ullrich Mellinghoff, hogy a program több felvonásból állt; először falnak ütköztetett autóval demonstrálták a karosszéria biztonságát, majd az utolsó részben következett a ködjelenet, amit praktikus okokból ugyanabban a csarnokban rendeztek meg. Mint kiderült, rossz döntés volt. A gyáriak szerint a falakról és a padlóról visszaverődő sugarak zavarták meg a rendszert, mely több ezer kilométeres teszteken, városban, alagutakban és acél hidakon is kifogástalanul működött...
Az alkalmi tesztpilóta, Michael Specht próbálta menteni a menthetőt, elmondása szerint a rendszer működött, csak ő reagált kicsit későn, ám ennek ellentmondanak az incidens után is folyamatosan működő utastéri mikrofonokkal készült hangfelvételek, melyeken semmilyen sípolás nem hallatszik. (A Netzeitung német internetes hírforrás szerint Spechtet a kínos eset után elbocsátották állásából.)
Ami biztos, hogy az autókba épített elektronikus berendezések miatt egyre több a lefagyás, ami egy közúti jármű esetében jóval veszélyesebb, mint egy asztali számítógépnél. Évente tízmilliónál több autót rendelnek rendkívüli szervizellenőrzésre, mert feleslegesen kirobban a légzsák, vagy leáll a kormányszervót is működtető motor, és ez még csak a biztonságot érintő javítások száma; a hibák többsége nem is szerepel a jelentésekben.
| A Distronic Plus a hűtőmaszk mögé épített radarral méri az előtte haladó kocsi távolságát, és folyamatosan figyeli, hogy ez elég-e a vezető által a tempomaton beállított sebességhez. Amennyiben csökken a követési távolság, lassítja a kocsit. A rendszernek része a Brake Assist Plus, amely vészhelyzetben hangjelzést ad, és akkor is maximális erővel fékez, ha a vezető ijedtében nem képes erre.