Eladták az Ofotértet: optikai csalódás

Újabb kiskereskedelmi cégétől szabadult meg a Fotex csoport. Egy luxemburgi offshore cégnek ugyanis eladta az optikai és fotószolgáltatásokat kínáló Ofotért Kft.-t. A lépést valószínűleg a multik diktálta kíméletlen verseny kényszerítette ki.

- Ofotért! El ne feledd! - szólt néhány évvel ezelőtt a televíziós reklám. A jelek szerint az eredetileg a vásárlóknak szóló figyelmeztetést nem fogadta meg a társaság tulajdonosa. A Várszegi Gábor érdekeltségébe tartozó Fotex Rt. ugyanis tegnap bejelentette: ciprusi leányvállalata, az Upington Investments Limited megszabadult a Fotex-Ofotért Optika-Fotó Kft.-ben meglévő 94,7 százalékos tulajdonrészétől. A vevő egy másik off-shore cég, a luxemburgi Hal Finance S.A. tulajdonában álló, győri székhelyű, 51,9 ezer eurós jegyzett tőkéjű Hal Hungary Holdings Kft. A felek a vételárat nem hozták nyilvánosságra, miként azt sem tudni: ki áll a Hal Finance mögött. Így nem tudni, hogy az Ofotért végül kikerült-e a Várszegi érdekeltségek közül vagy sem - egyelőre annyi biztos, hogy a cég a Fotex csoportból került ki.

A lépéssel mindenesetre folytatódik a birodalom átalakítása, melynek során az eredetileg főként kiskereskedelemmel foglalkozó cégcsoport egyre inkább az ingatlanüzletben érdekelt vállalkozássá alakul át. A Fotex ugyanis az elmúlt években sorra építette le kiskereskedelemben utazó érdekeltségeit. A sort a Keravill nyitotta. A műszaki cikkekkel foglalkozó társaság április óta felszámolás alatt áll. Zsugorodik az egykoron szebb napokat látott, illatszerekkel foglalkozó Azúr-áruházlánc is. A társaság ugyanis az elmúlt hónapokban jó pár üzletét bezárta. Ebbe a sorba állhat most be az Ofotért is.

Akár a Keravillról, akár az Azúrról vagy Ofotértről van szó, mindhárom társaság végzetét ugyanaz okozta. A magyar tulajdonú Fotex egyikük esetében sem bírta a versenyt a multinacionális kiskereskedelmi láncokkal. A Keravill nem tudott lépést tartani a Media Markt és az ElectroWorld által gerjesztett árversennyel, az Azúrt pedig a Rossmann és a Drogerie Markt kényszerítette térdre. Furcsa módon azonban a négy multinacionális vállalkozás közösen járulhatott hozzá ahhoz, hogy Fotex végül az Ofotért eladása mellett döntsön. A műszaki cikkeket kínáló áruházláncok karöltve a hipermarketekkel ugyanis a cég fényképezőgép-eladásait csökkentették, míg a drogérialáncok a fotókidolgozás árbevételét apasztották. Persze az Ofotért eredményein valószínűleg meglátszik az is, hogy ma már minden hipermarketben, sőt az összes piacon árulnak napszemüvegeket és szemüvegkereteket. A meglehetősen mostoha piaci körülmények ellenére azonban még az Ofotért muzsikált a legjobban a Fotex-leányok közül - ezért némileg meglepő is, hogy a tulajdonos végül túladott rajta.

A most eladott társaságot egyébként - mint az a Fotex III. negyedéves tőzsdei gyorsjelentéséből kiderül - idén nyáron alakították át. A most eladott Fotex-Ofotért Optika-Fotó Kft. továbbra is optikai termékek kis- és nagykereskedelmével, valamint az ehhez kapcsolódó szolgáltatásokkal, illetve fényképészeti termékek kereskedelmével foglalkozik. Az ingatlanok - így az Ofotért 36 vidéki és 25 fővárosi üzletének - tulajdonosa és kezelője a Fotex-Ofotért Ingatlanhasznosító Kft. Az új tulajdonoshoz kerülő vállalkozás a Fotex I-III. negyedévi gyorsjelentése szerint 4,1 százalékos árbevétel és 20,1 százalékos eredménynövekedést könyvelt el. A Fotex-Ofotért Optika-Fotó Kft. már külföldön is megvetette a lábát, Cseh- és Lengyelországban L'Optique Carrefour néven 12, illetve 16 üzletet működtet.

Megtört a Fotex-bolthálózat régi fénye
Megtört a Fotex-bolthálózat régi fénye
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.