150 millió forintra bírságolták a T-Mobile-t

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt.-t visszamenőleges elszámolásra kötelezte és 150 millió forintra bírságolta, mert a szolgáltató tényleges nagykereskedelmi összekapcsolási átlagára magasabb volt a Tanács által júliusban meghatározott szintnél, és ezzel megkárosította a többi szolgáltatót.

Az NHH szerdai közleménye szerint a hatóság fennállása során az eddigi legnagyobb összegű bírságot szabta ki a mobilszolgáltató társaságra. Az indoklás szerint a T-Mobile, mint jelentős piaci erejű szolgáltató, jogsértő magatartásával korlátozta a hatékony versenyt, nem felelt meg az üzleti tisztesség követelményének, és a többi szolgáltató indokolatlan többlet kiadásokra kötelezésével súlyosan sértette az elektronikus hírközlési tevékenységet végzők érdekeit.

Az NHH Tanácsa szeptemberben indított felügyeleti vizsgálatot a T-Mobile Magyarország Rt.-nél. A vizsgálat során kiderült, hogy a T-Mobile a beszédcélú hívásvégződtetési szolgáltatást az általa kialakított csúcsidős és csúcsidőn kívüli díjakkal számítva percenként 1,43 forinttal magasabb átlagdíjon nyújtotta az NHH Tanácsának júliusi határozatában megállapított 27,17 forintos percdíjnál.

A vizsgált június-szeptemberi időszakban ezzel az árszinttel számolva a T-Mobile az előírt átlagdíjhoz képest közel 900 millió forint jogosulatlan árbevételt ért el a többi szolgáltató és a fogyasztók kárára - állapította meg az NHH. A hírközlési hatóság a bírság kiszabása mellett arra kötelezte a T-Mobile-t, hogy az érintett szolgáltatókkal haladéktalanul számoljon el, és a szolgáltatást olyan csúcsidős és csúcsidőn kívüli díjakon nyújtsa, amelyek megfelelnek a határozatában megállapított átlagdíjnak.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.