Ne vásárolj semmit!
Az egyesület szerint miközben a társadalom egyötöde szegény és leszakadónak tekinthető, egyre szaporodnak a túlfogyasztás és a "rosszfogyasztás" tünetei Magyarországon. A Ne Vásárolj Semmit Nap alkalmából a Tudatos Vásárlók Egyesülete nyílt napot tart Bem rakparti irodájában. Az egyesület szerint ez a nap jó alkalom arra, hogy átgondolják az emberek milyen környezeti, egészségi és társadalmi hatása van a vásárlói döntéseknek.
A közös szórakozás, kirándulás helyett egyre több család legfontosabb hétvégi programja a vásárlás, amelyek 20 százaléka a sok órás elfoglaltságot igénybevevő hipermarketekben és bevásárlóközpontban történik.
A bizonyos rétegekre jellemző túlfogyasztáshoz adalék, hogy a KSH adatai szerint 100 háztartásra 138 színes és tévé és 125 mobiltelefon jut. Évente 70-100 ezer tonna elektronikai hulladék túlnyomó része is szemétlerakókba kerül, ami nehézfémekkel, savakkal szennyezi a vizeket és a talajt.
A 15 éves fiatalok 29-34 százaléka fogyaszt a reklámokból látott édességet és üdítőt minden nap, és csak 11-14 százalékuk eszik rendszeresen zöldséget - talán éppen az elégtelen reklámozás miatt. Ugyanakkor jó jeleket is felfedezett a Tudatos Vásárlók Egyesülete: egyre népszerűbb az egészséges táplálkozás és újabban a biotermékek is mind kelendőbbek.
- Az akció részleteiről tovább információk itt.