Peches ember ne menjen az útra?

Ahhoz képest, hogy már "semmiről sem szólt" az Ausztrál-rali - az egyéni és a konstruktőri világbajnoki cím sorsa is korábban eldőlt -, rendkívüli eseményekben igencsak bővelkedett az idényzáró erőpróba. A tavalyi sikerére az idén ráduplázó Sebastien Loeb elképesztően sikeres 2005-ös sorozata súlyos, ám végül is szerencsés bukással ért véget: a francia pilóta Citroenje a pénteki versenynap hetedik gyorsasági szakaszán lesodródott az útról, és fának ütközve totálkárosra tört. A sofőrnek és navigátorának, Daniel Elenának szerencsére nem történt baja, ám az addig az összetettben élen álló duó nem folytathatta a versenyt. Az idei sorozatban ezt megelőzően csupán a Svéd-ralin nem szerzett pontot a kétszeres világbajnok; a többi erőpróbán negyediknél rosszabb pozícióban nem zárt, nyert ellenben tíz versenyt!

Ausztrália a vetélytárs Peugeot-nak sem hozott szerencsét. Marcus Grönholm a hetedik etap után technikai problémák miatt volt kénytelen feladni a versenyt, az ugyancsak 307 WRC-vel induló, a mitfahrere halálát egyelőre feldolgozni képtelen Markko Märtint helyettesítő Daniel Carlsson a harmadik szakaszon lesodródott az útról, felborult, majd kigyulladt az autója: a pilóta és partnere komolyabb sérülések nélkül megúszta a balesetet.

De még ezzel sem volt vége... Szombaton, a tizenharmadik gyorsasági szakaszon Petter Solberg egy kenguruval karambolozott, kilyukadt autójának a hűtője, így természetesen a norvég is feladta a versenyt. A pechszéria nyomán - pályafutása során először - a belga Duval (Citroen) nyerte a viadalt a finn Rovanperä (Mitsubishi) és az osztrák Stohl (Citroen) előtt.

A világbajnokság végeredménye. Pilóták: 1. Sebastien Loeb (francia) 127 pont, 2. Grönholm (finn) 71, 3. Solberg (norvég) 71, 4. Gardemeister (finn) 58, 5. Märtin (észt) 53, 6. Duval (belga) 47.

Konstruktőrök: 1. Citroen 178, 2. Peugeot 135, 3. Ford 100, 4. Subaru 91, 5. Mitsubishi 63, 6. Skoda 18.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.