Megújult a Le Monde

A fejlécen a felirat változatlan, ugyanazok a kissé archaizáló betűk, a lap formája, szerkezete mégis más: új köntösben jelentkezik a Le Monde.

Az 1944-ben Hubert Beuve-Mery által alapított, alapvetően elemző, kiegyensúlyozott polgári értékrendet képviselő lap napjainkban 372 ezer példányban jelenik meg, s a konzervatív Le Figaróval küzd a franciaországi piacvezető pozícióért, amely jobb marketingpolitikája és áttekinthetőbb külseje miatt lekörözte. Ráadásul olcsóbb: a Le Figaro kereken 1 euróba kerül, a Le Monde ára 1,20.

A megújuló Le Monde célja is, hogy olvashatóbb és áttekinthetőbb legyen. Ahogy azt Gérard Courtois, a lap főszerkesztője nyilatkozta, a lap "szellősebb" lesz, nagyobbak a betűi, s több lesz a kép, az illusztráció.

Az új Le Monde három nagy egységre tagozódik: az első részben aktualitások lesznek, a másodikban elemzések és kommentárok, a harmadikban, amely a "randevú" elnevezést kapta, érdekes személyek, kulturális és közéleti események bemutatása várható. Mindehhez kapcsolódnak a lap mellékletei, amelyek váltakozó tematikával ezután is naponta megjelennek.

A Le Monde-nak és a lapot kiadó társaságnak szüksége volt a megújulásra: 639 millió eurós forgalom mellett (ő adja ki a Midi Libre-t, a Centre Presse-t, illetve a Courrier International magazint is) az elmúlt évben 63 millió euró veszteséget produkált, és ebből 12 millió euró veszteség magát a Le Monde-ot terheli. A napilap vezetése szervesen együttműködik a lap internetes változatával, de nem teljesen azonos azzal. "Nem akarunk Gutenberg nélküli Le Monde-ot", nyilatkoztak a kiadó képviselői, biztosítani kell tehát a nyomtatott forma elsődlegességét.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.