Helyzetben: Talmácsi Gábor
- Először is gratulálunk a...
- ...egy pillanat, tartsa a vonalat! Grazie! Thank you!
- Ezt most kinek mondta?
- Volt csapatom, a KTM vezetőinek.
- Ennyire szépen váltak el?
- Ami történt, megtörtént: most már előrenézek. Emellett azért sem szeretnék foglalkozni a múlttal, mert új csapatomnál, az olasz Honda Scotnál roppant kedvesen fogadtak; amint beléptem a sátrukba itt, Valenciában, rögtön kávéval kínáltak, és én ettől a közvetlenségtől rögtön úgy éreztem: megérkeztem. Jobban szeretem azt a közeget, amelyben oldottabb a hangulat; a KTM-nél gyakori volt a fagy...
- Mi vezetett a szakításhoz, már persze azon kívül, hogy a Katari Nagydíjon volt bátorsága a cél előtt megelőzni az istálló első számú pilótáját, a finn Mika Kalliót?
- Éppen ezt a manővert nem tudták megbocsátani nekem.
- Az összetettbeli bronzérmét, amely nagy siker, nem is értékelték?
- Magam sem értem a helyzetet, ám elfogadtam: Katar után már nem bíztak bennem.
- Miként zajlottak az utolsó tárgyalási napok?
- Korábban olyan megállapodást írtam alá a KTM-mel, miszerint a következő évben a 250 köbcentisek között folytathatom: ezt a csapat vezetői, finoman szólva, figyelmen kívül hagyták, ráadásul olyan tervezetet kínáltak, amelyet elfogadhatatlannak tartottam. A KTM elképzelése úgy nézett ki: maradok a 125 köbcentisek között - ezzel még nem lett volna különösebb problémám, főként, mert e kategóriában versenyzek majd a Hondánál is -, ellenben a tartalékcsapatban kapok lehetőséget, amely, például, nem jut hozzá a legjobb gyári fejlesztésekhez. Erre mondtam, hogy nem.
- Lelke mélyén nyilván forrong.
- Már nem. Egyrészt: ez üzlet, és a döntéseket tudomásul kell venni. Másrészt: ebben az évadban a KTM is előrelépett, s nekem is kijött a lépés. Harmadrészt: tudomásul kell venni, hogy Magyarország kis ország, mögöttem pedig nem állnak multinacionális cégek. Nem utolsósorban: noha többen is megkerestek, kitűnő helyen leszek! Mást ne mondjak, első számú versenyzőként ugyanaz a szerelő gárda segít majd, amely a 2004-es világbajnok Doviziosót.
- Konklúzió?
- Meglehet: jobb is, hogy így alakult. Legalább jövőre nem lesz gond a motivációval.
- Esetleg megnyerhetné a világbajnokságot.
- Erre gondoltam én is.
Valenciai Nagydíj (125 kcm): 1. Kallio (finn, KTM), 2. Talmácsi Gábor (KTM), 3. Pasini (olasz, Aprilia), ...9. Lüthi (svájci, Honda), ...21. Tóth Imre (Aprilia). A világbajnokság végeredménye: 1. Lüthi 242 pont, 2. Kallio 237, 3. Talmácsi 198, ...28. Tóth 7.