Begördített gumigyár

A Hankook gumigyártó dunaújvárosi üzemének létrehozásáról szóló szerződéssel tért haza a gazdasági miniszter. A múlt hét óta szinte kötelező feladat teljesítésén túl azonban új elektronikai üzemekről szóló, biztató ígéreteket is hozott magával.

Biztosra ment Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter: hétfőn Dél-Koreában aláírta a Hankook gumigyárral a cég dunaújvárosi üzemének létesítéséről szóló szerződést. Az új üzem 132 milliárd forintos beruházással épül meg - vagyis valamivel több mint félmilliárd euróból. A korábban közölt 125 milliárd forintos beruházási összeg az eltérő árfolyam, illetve a pontosan 500 millió eurónak számolt beruházásból adódik. A lényeg azonban ugyanaz marad: a magyar gumigyár 2010-ig készül el teljesen, de már 2007-től megkezdi a termelést. Az első lépcsőben 1500 új munkahelyet jelent a gyár, később összesen háromezret. Teljes kapacitással évente 10 millió gumiabroncsot gyártanak majd.

Kóka János ötnapos japán és dél-koreai látogatása során elektronikai befektetésekről is tárgyalt. Mintegy 54 milliárd forintnyi befektetés szerepel napirenden, ami több mint 1700 munkahelyet teremthet. "Biztató megbeszéléseket" folytatott a Sonyval és a Toshibával. Dél-koreai tárgyalásai során szó volt egy magyarországi plazmatévé-gyártósor beruházásról, ami 2006-2007-ben valósulna meg.

A miniszteri látogatás csúcseseményének, a Hankook-szerződés aláírásának a fényét persze némileg halványítja, hogy a gyár már korábban végleges döntésként közölte a dunaújvárosi beruházás hírét - igaz, Szlovákia így sem örülhet a szerződés tényének. A Hankook - mint már beszámoltunk róla - korábban északi szomszédunkat jelölte meg beruházása helyszíneként, ám később elállt a tervtől, miután a kormány nem vállalta a korábbi támogatási és beruházási ígéret megtartását.

Az újabb fordulóban Magyarország nyert, Kóka János bejelentése szerint kisebb támogatási ajánlattal az eredetinél. Ez 16 milliárd volt, a mostani - korábbi értesülésünk szerint - 12 milliárd: állami támogatás, adókedvezmény és az infrastruktúra-építés formájában. A miniszter a végleges számot továbbra sem árulja el - erre a jogszabályok szerint 60 nap áll a rendelkezésére -, a tegnapi sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: az állami támogatás a teljes beruházáshoz képest "pici".

A gazdasági tárca vezetője elmondta, hogy a Dunaújváros melletti döntést a jól képzett munkaerővel, a dinamikus úthálózat-fejlesztésekkel, az infrastruktúra magas színvonalával és a kedvező üzleti és szabályozási környezettel, valamint a gazdasági és a politikai stabilitással indokolták a dél-koreai beruházók.

A Dunai Vasmű felépítése óta nem volt hasonló nagyságrendű beruházás Dunaújvárosban. - mondta el az MTI-nek Kálmán András, a város polgármestere. A város önkormányzata már korábban megkezdte a kiszemelt ipari terület előkészítését - részben a Hankook döntésétől függetlenül. Előkészítette a jövendő iparterület értékesítési szerződését, készen vannak az útfeltárási és a közművesítési tervek is.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter megérkezik a ferihegyi reptér kormányvárójába. Gördülékeny befektetésszerzés
Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter megérkezik a ferihegyi reptér kormányvárójába. Gördülékeny befektetésszerzés
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.