A Marketing listáján nincs áttörés

A Marketing Centrum október 20. és 26. között mérte fel a pártok támogatottságát, s azt találta, hogy bár némiképpen csökkent a két vezető politikai erő közötti különbség, a más közvélemény-kutatók által mért áttörés nem történt meg. Náluk továbbra is a Fidesz a "most vasárnapi" parlamenti választás esélyese.

Az MSZP változatlanul a politika iránt erősen érdeklődők, a budapestiek és a 60 évnél idősebbek körében örvend nagyobb népszerűségnek, mint a Fidesz. Az ellenzék nagy pártjának a kistelepüléseken és a rendszeresen templomba járók, illetve a 30 évnél fiatalabbak körében nagy az előnye.

A Marketing Centrum parlamentje hárompárti, mert az SZDSZ-nek 5 százalékot mértek, s az MDF 3 százaléka is több mint a más felmérésekben publikált októberi adatok.

A mostani eredmény egy eleme a választásokon egy, a pártok közötti különbségből mérhetőnél szűkebb különbséget valószínűsít. A várhatóan szavazó pártkötődés nélküliek körében ugyanis jelentős többségben vannak azok, akik azt szeretnék, hogy a 2006-os választások után is a jelenlegi koalíció maradjon kormányon.

A valószínűleg szavazó, pártot választó megkérdezettek között a Fideszre 40, az MSZP-re 33, az SZDSZ-re 5, az MDF-re 3 százaléknyi voks jutna a Marketing Centrum felmérése szerint.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.