A kátyúzás csak a balesetek ellen jó
A kátyúzások ellenőrzése során sokszor találkoztak kezdetleges gépekkel és módszerekkel dolgozó más vállalkozói brigádokkal, amelyek vagy nem teljesen ismerték, vagy nem alkalmazták a kátyúzásra vonatkozó technológiai előírásokat. Fi István szerint abban igazuk van a kátyúzó cégeknek, hogy a technológiai előírások betartása esetén másfélszer hosszabb ideig tartana, és valamivel drágább lenne a javítás - viszont jóval hosszabb ideig használható maradna az útfelület. Kifejtette, hogy az idei nagyszabású útfelújítási programot folytatva 8-10 év alatt elérhetik az 1100 kilométeres főúthálózat megújítását. Azután pedig a mellékutakon folytathatnák a programot.
Fi István az elmúlt hónapok politikai jellegű felvetései kapcsán közölte, hogy a kátyúk mérete a néhány négyzetcentimétertől az egy-két négyzetméterig terjedhet. Ezek javítása tulajdonképpen kidobott pénz, valódi megoldást csak a nagy felületű útfelújítások jelentenek. Az adott helyzetben azonban szükség van a kátyúzásra, hogy egyéb értékek ne károsodjanak, és hogy megelőzzék a baleseteket - jegyezte meg.
A fővárosi városüzemeltetési bizottság közgyűlési vitára alkalmasnak minősítette a kétéves útfelújítási programot, a három évre szóló kátyúzási programot viszont, amelyet a csütörtöki közgyűlésen a helyszínen terjesztenek elő, nem kapta meg a szakbizottság. A tervek szerint jövőre 151, a következő évben pedig 146 útszakaszt újítanának fel a fővárosban. Vajda Pál főpolgármester-helyettes előterjesztésében megjegyezte, hogy jelenleg egyik évre sem biztosított az állami támogatás a programhoz.