Budapestről figyeli Európát az indiai Satyam

Negyedéves jelentését Budapesten hozta nyilvánosságra az indiai Satyam információs-technológiai cég, amely itteni fejlesztő központját az európai piacok meghódításának szolgálatába állította.

A magas színvonalú matematikaoktatás és szellemi tevékenység éppúgy hagyomány Magyarországon, mint Indiában, ezért is hoztuk ide egyik fejlesztő központunkat - mondta tegnap lapunknak Ramalinga Raju, India egyik legnagyobb információs-technológiai szolgáltató cégének alapítója és elnöke, aki a vállalat szeptemberben zárult negyedévének eredményeit is itt tette közzé. A társaság vezére elégedetten nyugtázta, hogy az előző év hasonló időszakához képest a nyereség 34 százalékkal növekedett, s éves szinten meghaladta az egymilliárd dollárt. A világ negyvenhat országára kiterjedő üzleti tanácsadói tevékenysége nyomán 410 globális vállalattal - köztük 148 a Fortune ötszázas listáján is szerepel - áll kapcsolatban, s több mint ötven vezető társasággal lépett szövetségre, hogy megfelelő megoldásokat kínáljon az autógyártástól a bankokon át az egészségügyig.

Világszerte 24 ezer, Magyarországon negyven embert foglalkoztat. A magyar fejlesztő mérnökök német-, angol- és francianyelv-tudására is épít azonban a Satyam, mert ekként tud közelebb kerülni a forgalmában növekvő részt kihasító európai piacokhoz.

A fő piac ugyanakkor még az Egyesült Államok csaknem 70 százalékos részesedéssel. Ennek kapcsán a beszélgetés során Ramalinga Raju maga hozta fel a tevékenységkihelyezés témáját, hiszen a cég annak is köszönheti létrejöttét és felvirágzását, hogy amerikai vállalkozások az üzleti partnereiket Indiából kezdték magas színvonalon, de alacsonyabb költségek mellett kiszolgálni. Arra a felvetésre, hogy a fejlett országokban a munkahelyek megóvása örvén éles politikai vita is kialakult a tudásalapú tevékenységek áthelyezéséről, a Satyam elnöke azt mondta, hogy ebben a játszmában mindenki győztes. Hiszen ha Indiában, vagy Magyarországon jól fizető munkahelyek jönnek létre, akkor a piac is tágul a fejlett országok egyéb termékei és szolgáltatásai számára is, aminek nyomán ott is újabb munkahelyek jöhetnek létre.

- A tevékenységkihelyezés célországa hosszú időn át India volt. Ez a jelenség lényegében nem más, mint törekvés arra, hogy "a globális vásárló globális kiszolgálást" kapjon a lehető leghatékonyabban. A helyzet annyiban változott, hogy most már mi is ezt teszszük, amikor például Magyarországon keresztül érjük el a nyugat-európai piacokat - tette hozzá Ramalinga Raju.

- Magyarország a közeljövőben várhatóan a bonyolultabb technológiájú termékek gyártására fog specializálódni, míg az egyszerűbb termékek előállítása átkerülhet az ország keleti szomszédaihoz - állapítja meg a PricewaterhouseCoopers húsz ázsiai és kelet-közép-európai ország gazdasági helyzetét feldolgozó tanulmányában.

Ramalinga Raju
Ramalinga Raju
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.