Újabb sztrádatervek Erdélyben

Keleti szomszédunknál továbbra is belpolitikai viszályok középpontjában áll az észak-erdélyi autópálya - főként az RMDSZ által támogatott - terve, de a kormánytöbbség (és az EU) által favorizált déli sztráda építése sem kezdődött még el. A román közlekedési, építőipari és turisztikai miniszter szerint az amerikai Bechtel cég továbbra sem akarja elfogadni a román törvényeket, ezért folyatódik az alkudozás az Erdély északi részére tervezett Bors-Brassó autópálya építéséről. Gheorghe Dobre szerint a minisztérium és az amerikai cég képviselői új garancialevél keretében állapodtak meg, amely összhangban áll a román törvényekkel, de a pénzügyi részletekben továbbra sincs haladás. A miniszter nem tért ki arra, hogy a kormány pontosan mennyivel tartozik a Bechtelnek a már megkezdett munkálatokért.

Eközben Szabolcs-Szatmár-Bereg és a romániai Máramaros megye önkormányzata ismételten szorgalmazta az M3-ashoz kapcsolódó M49-es magyarországi (Rohod-Csengersima) gyorsforgalmi út továbbépítését Szatmárnémeti és Nagybánya felé - erősítették meg a térségek helyhatósági vezetői. Gazda László szabolcsi önkormányzati elnök és Pamfil Bercean máramarosi tanácselnök-helyettes a nyíregyházi megbeszélést követően bizakodva nyilatkozott arról, hogy a két ország kormánya az október 20-21-én tervezett közös tanácskozáson dönt a beruházás indításáról, és 2012-ig elkészülhet az összesen 123 kilométeres út (az M49-es építése már bekerült a magyar gyorsforgalmi úthálózat-fejlesztési törvénybe, de az a 2015-ös határidőt jelöli meg).

A napokban néhány órás villámlátogatást tett Beszterce-Naszód megyében Veres János pénzügyminiszter, aki - romániai lapjelentések szerint - ígéretet tett Szilágyi János prefektusnak: támogatja, hogy ott haladhasson keresztül a reménybeli Budapest-Odessza sztráda nyomvonala. A Budapestet Nagybányával, majd Borsával és Szucsavával (Suceava) összekötő gyorsforgalmi út romániai szakaszának megépítési költsége 320 millió euróra rúg.

Több üzletember is érdeklődik egy romániai magánsztráda megépítése iránt a Siret-Suceava-Vatra Dornei nyomvonalon - jelentette be Suceava megye prefektusa. A sztráda költségét teljes mértékben a magánbefektetők állnák. A vállalkozók 25-35 évig szednének pályadíjat, majd a sztrádát állami tulajdonba adnák át.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.