Visszaterelnék a légifolyosót

A főváros felett húzódó légifolyosók irányának visszaállítását követeli több kerület és agglomerációs település. Az útvonalakat májusban módosították, azóta állandó a panasz a zajra.

Több budapesti kerületben és agglomerációs településen élők panaszkodnak a megnövekedett zajra, amióta májustól megváltoztak a Budapest feletti légifolyosók útvonalai. Nagykovácsi, Solymár, Óbuda, Zugló, Erzsébetváros, Józsefváros, a Várnegyed, valamint a II. és a XVI. kerület képviselői arról akarják meggyőzni a közlekedési minisztériumot, hogy állítsák vissza a májusi változás előtti állapotot. Porkoláb Mátyás II. kerületi alpolgármester lapunkat úgy tájékoztatta: egy tegnapi megbeszélésen az érintett települések képviselői - hangsúlyozottan politikamentes - munkabizottságot hoztak létre, a problémáról folyamatosan egyeztetni fognak, ezenkívül - első lépésben a II. és a XIV. kerület egy-egy óvodájában - mobil mérőműszerekkel vizsgálják a megnövekedett zajhatásokat. Az alpolgármester hangsúlyozta: céljuk az, hogy a települések ne egymás rovására igyekezzenek megváltoztatni a Budapest feletti légifolyosók útvonalát.

Porkoláb szerint egyébként a minisztérium érti a lakók problémáját, és tudomásul veszi a változtatási igényeket. Az alpolgármester szerint akár még idén választ kaphatnak a tárcától arra, hogy a főváros felett közlekedő gépeket visszaterelik-e a május előtt megszabott útvonalakra, vagy találnak-e a jelenlegi nyomvonalnál kevésbé zajos megoldást.

Zuglóban azt szeretnék, hogy a repülőgépek többsége Dél-Buda felől, vagyis végső soron Vecsés irányából közelítse meg Ferihegyet. A XIV. kerületben úgy vélik, hogy a nemzetközi repülőteret Budapesttől távolabbra kellene telepíteni, de ezt a szaktárca kizártnak tartja. A repülőgépek által leginkább érintett terület - az úgynevezett zajvédő övezet - egyébként éppen Zuglóra esik, így ott elvileg nem lehetne egészségügyi, oktatási és szociális létesítményt építeni.

Pestszentlőrincen azzal értenek egyet, hogy a repülési szabályokat megsértő légitársaságokra kiszabott bírságokból fedezzék a leginkább érintett ingatlanok zajvédelmét. Hasonlót szorgalmazott a héten Illés Zoltán, az Országgyűlés környezetvédelmi bizottságának fideszes tagja is.

A reptérhez legközelebb élő mintegy háromszáz embert furcsa módon egyáltalán nem zavarja a pálya miatti zaj- és légszennyezés. Cserébe viszont, hogy nem tiltakoznak, azt akarják: telkeiket nyilvánítsák lakóövezetté.

Egy civil szervezet nemrégiben az Alkotmánybírósághoz is keresetet nyújtott be Ferihegy miatt. Azt kérik a taláros testülettől: kötelezze az üzemeltetőt a négyszázezer ember életét megkeserítő zaj- és légszennyezés korlátozására. A repülőteret üzemeltető Budapest Airport Rt. szerint viszont a cég milliárdos fejlesztésekkel, kiemelten foglalkozik a zajterhelés okozta problémákkal. Évente több százmillió forintra rúg a légitársaságok által kifizetett környezetterhelési díj, amelyet külön számlán kezelnek, és abból csak a zajvédelemre költenek.

Május óta új irányból is érkezhetnek repülõgépek Ferihegy felé, s a zaj miatt egyre több kerület tiltakozik a változás ellen
Május óta új irányból is érkezhetnek repülõgépek Ferihegy felé, s a zaj miatt egyre több kerület tiltakozik a változás ellen
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.