Előz az online média
Az internetes tájékoztatásban és szórakoztatásban utazók az idei évre a hirdetési bevételek 30-40 százalékos növekedését várják (ezt az első félévi adatok alá is támasztják), az olvasottság látványos bővülésére viszont nem számítanak.
A hazai online média a "példányszámot" tekintve mára minimum utolérte, de bizonyos számítások szerint le is körözte a nyomtatott konkurenciát.
A Medián Webaudit adatai szerint napi másfél millió körül stabilizálódott a rendszeres magyarországi internethasználók száma, s közülük a legtöbben, naponta mintegy 720 ezren az Origót és aloldalait látogatják.
A Startlap nagyjából 550 ezres, az Index közel 390 ezres napi látogatottságnak örvend. (A Népszabadság Online jelenleg nem szerepel külön tételként a webauditon, a Ringier Online, ahová lapunk internetes verziója is tartozik, naponta 130 ezer látogatót regisztrál.)
Az előrejelzések szerint jövőre két esemény, a parlamenti választás és a labdarúgó vb növelheti tovább az online média iránti keresletet. A szakértők arra számítanak, hogy (hirdetőként) a politika is egyre inkább az internet felé fordul, az első választókat ugyanis hatékonyan csak ezen a csatornán lehet elérni.
hargitaim@nepszabadsag.hu