Nem privatizálják a kátyúzást Budapesten
Demszky Gábor korábban az Info Rádiónak azt nyilatkozta, hogy "meg kell vizsgálni a privatizáció lehetőségét. Így például ez a vállalat tartja fenn az utakat, magyarul kátyúz, ezzel a tevékenységével pedig nem vagyunk elégedettek."
Gy. Németh Erzsébet MSZP-frakcióvezető elmondta, hogy nem támogat semmilyen privatizációt, sem teljes körűt, sem részlegeset. A kátyúzási feladatok egy részét már az idén is külső cégekre bízták közbeszerzési eljárás keretében.
A frakcióvezető egyetértett Vajda Pál főpolgármester-helyettes azon álláspontjával, hogy az rt. azért végzi drágábban a kátyúzást, mivel hibaelhárítást is végez, illetve az egész fővárosban tevékenykedik.
Bőhm András SZDSZ-frakcióvezető leszögezte, nem lesz semmilyen privatizáció az rt.-nél. Azt azonban támogatják, hogy a jövő évi költségvetés elfogadásával párhuzamosan, akár több évre előre is pályázatot írjanak ki a kátyúzási munkálatokra. Megerősítette, nem teljes az elégedettség az rt. kátyúzási tevékenységével. Tisztább helyzetet eredményezne, ha piaci árverseny döntene a kátyúzásnál, amire egyébként idén 1,2 milliárd forintot költenek. Ha egy ilyen pályázaton nem az rt. nyerne, akkor alvállalkozóként még bekapcsolódhat a kátyúzásba.
Kupper András, a Fidesz-MKDSZ frakcióvezetője szerint sincs szükség az rt. feladatainak privatizálására. A kiárusítással csak egy újabb terület kerülne ki a Fővárosi Közgyűlés látóköréből. Hozzátette, egy, a választási ciklus végén felvetett ilyen ötlet mögött szükségképpen valamilyen hátsó szándékot gyanítanak.
Az ellenzéki politikus szerint lehet, hogy a magáncégek olcsóbban dolgoznak, de a minőség is fontos szempont. Alapvető gond az, hogy kátyúznak, ahelyett, hogy útfelújításokra fordítanák a pénzt.
Leszögezte, nincsenek ellene annak, hogy a kátyúzásban verseny alakuljon ki. Azt látják azonban, hogy nem a feladatok megoldása motiválja ezeket az ötleteket, hanem valamilyen "hátsó szándék".
(MTI)