A dohányreklám-szabályozás megfelel az EU-nak
A Füstirtók Alapítvány Budapesten jelentette be, hogy panaszuk nyomán az Európai Bizottság vizsgálatot indít a júniusi módosítás ügyében, amellyel az alapítvány szerint Magyarország "ki akarja játszani a dohányipari cégek szponzorálási, reklámozási tilalmát elrendelő" uniós direktívát. Az alapítvány egyúttal tiltakozott a "korrupció" ellen.
Tóth Judit, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szóvivője elmondta, hogy a gazdasági reklámtevékenységről szóló törvény júniusi módosítása előtt a minisztérium átvizsgálta a közösségi joganyagot, és ez alapján nyújtotta be a törvénytervezetet a parlamentnek, amelyet a ház el is fogadott. A GKM meggyőződése, hogy a dohánytermékek reklámozására vonatkozó magyar szabályozás összhangban van az európai uniós direktívákkal - tette hozzá.
Philip Tod, Markosz Kiprianu egészségügyi és fogyasztóvédelmi EU-biztos szóvivője szerint a brüsszeli bizottság nemcsak Magyarország, hanem minden uniós tagország esetében megvizsgálja, hogy szabályozása összhangban áll-e az uniós irányelvvel, és amennyiben a vizsgálat ennek ellenkezőjét igazolja, eljárást indít az adott tagállam ellen.
Emlékeztetett arra, hogy a szóban forgó direktíva augusztus 1-jétől érvényben van, és azt be kell tartani minden olyan sporteseménnyel kapcsolatban, amelynek "határokon túlmutató dimenziója van". A Forma-1-es autóversenyek egyértelműen ebbe az eseménykategóriába tartoznak - mondta az EU-biztos szóvivője.