Demszky: könnyíteni kell a belvárosok közlekedési terhelését

Könnyíteni kell azt az óriási közlekedési terhelést, amely az európai nagyvárosok belvárosaira zúdul, Budapesten azonban egyelőre nem realitás az olyan belvárosi behajtási díj, amelyet London már évek óta alkalmaz - mondta pénteken Londonban Demszky Gábor.

A budapesti főpolgármester, aki a soros brit EU-elnökség égisze alatt, az Európai Mobilitási Hét kezdetéhez időzítve rendezett szakkonferencián vett részt a nagy-londoni közgyűlésben, azt mondta: Budapest nem áll rosszul, hiszen a tömegközlekedést használók aránya 60 százalék, miközben európai átlagban a városi közlekedők 80 százaléka gépkocsival utazik.

A konferencia után magyar újságíróknak nyilatkozó főpolgármester megfogalmazása szerint sok nyugat-európai nagyváros "közlekedésileg meghalt ... és nagyon népszerűtlen eszközökkel, nagyon lassan tudnak csak eredményeket elérni".

Az MTI kérdésére, hogy Budapesten alkalmazható forgalomcsökkentő eszköznek tartja-e a Londonban több mint két éve bevezetett belvárosi behajtási díjat, Demszky Gábor azt mondta: a főváros a hosszú távú közlekedésszervezési koncepció elfogadása előtt ezt a londoni rendszert is vizsgálta. A főpolgármester szerint azonban bármilyen hasonló intézkedés alapvető előfeltétele az elkerülő utak megépítése, a tömegközlekedés további fejlesztése a 4-es és az 5-ös metróval, valamint a P+R parkolási hálózat kiépítése.

Londonban, a közismerten autógyűlölő Ken Livingstone polgármester kezdeményezésére 2003 februárja óta hétköznapokon jelentős díj ellenében lehet csak magántulajdonú gépkocsival behajtani a város legbelső negyedeibe. Az egy napra szóló díj a bevezetés idején 5 font (1800 forint) volt; ezt idén nyáron 8 fontra (2900 forint) emelték. A bliccelők a díj tízszeresét fizetik büntetésként.

A rendszer bevezetése óta 30 százalékkal csökkent a londoni belváros autóforgalma.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.