Tízmilliárd eurós megtakarítást tervez a VW

A Volkswagen művek, a legnagyobb európai autógyártó, költségcsökkentési terve keretében a következő három évben összesen 10 milliárd euróval akarja visszafogni költségeit, az eddig bejelentett 7 milliárdos megtakarítási programot újabb 3 milliárddal megtoldva, hangzott el szerdán cégközeli körökből.

A megtakarítás legnagyobb részét az anyagbeszerzésekből tervezik, egyelőre azonban márkánkénti bontásban nem ismeretesek a költségcsökkentési tervek. A Volkswagen a múlt héten jelentette be, hogy hat németországi üzemében termelési költségeit, egyebek között a bérköltségek csökkentésével, 1,3 milliárd euróval akarja mérsékelni.

Az autógyár vezetése ezzel összefüggésben arra szólította fel a dolgozókat, hogy mondjanak le egyes juttatásokról: a munka közben tartott pihenőidőre járó pénzről, a szakképzettségi pótlékról és a betegség idejére járó vállalati táppénzről, idézte a Handelsblatt hétfői száma a terveket.

A konszern üzemi tanácsának szeptember 26-ig kell döntenie, ellenkező esetben a Golf új terepjáró változatát, a Marrakescht Portugáliában fogják összeszerelni, ezer németországi munkahelyet sodorván veszélybe. Az intézkedés autónként több mint 900 eurós megtakarítással járna.

Bernd Pischetsrieder, a konszern vezetője többezres nagyságrendű leépítésekről tett korábban említést, de konkrét számokat nem mondott. A német sajtóban eddig főleg tízezer főről szóltak a hírek, a Frankfurter Allgemeine Zeitung úgy tudta, hogy a leépítés 14 ezer főt érintene Európában, főleg Németországban. Az Automobilwoche a múlt hét végén azonban már 30 ezer fős leépítésről vélt tudni. A lap adatai szerint a Volkswagen a világon 342 ezer embert foglalkoztat, Németországban 102 ezret.

Egyelőre azonban úgy tűnik, hogy a leépítéseket nem elbocsátásokkal oldanák meg, amelyre a bértarifa megállapodás elvben nem is adna lehetőséget. A megoldást egyebek között az idősebbek részmunkaidős foglalkoztatásában, a korkedvezményes nyugdíjazásban, magas végkielégítések felajánlásában látják, illetve úgy, hogy a távozók helyére nem vennének fel újakat.

Az Automobilwoche úgy tudja, hogy a Volkswagen kasseli, braunschweigi és hannoveri részegységeket gyártó üzemeit vennék górcső alá, a korábbi hírek arról szóltak, hogy a lépések leginkább a wolfsburgi anyaüzemet érintenék, ahol ötvenezren dolgoznak.

(MTI)

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.