Három év múlva kezdődhet a P+R parkolók építése Budapesten
Bakonyi Tibor (MSZP) főpolgármester-helyettes és Gy. Német Erzsébet, a fővárosi MSZP frakcióvezetője kedden újságírók előtt ismertette azokat az előkészítés alatt álló budapesti programokat, melyek részben európai uniós forrásokból valósulnak majd meg a következő években, évtizedekben.
Az MTI-nek átadott dokumentum szerint az Örs vezér téren, a Kacsóh Pongrác úton, a Mexikói úton, a Baross téren, a Rákóczi téren, a Bocskai úton és a Műegyetem rakparton épülnek majd parkolók, többnyire mélygarázsok. A legnagyobb beruházás a 4-es metró Gellért téri állomásához közel, a Műegyetem rakparton zajlik majd, ahol a 800 férőhelyes mélygarázs építése 5 milliárd forintba kerül várhatóan.
A főváros a források jelentős részét az Európai Unió kohéziós alapjából kívánja elnyerni, a támogatás mértéke legfeljebb 85 százalék lehet.
A 2007-ben és 2008-ban indítandó tömegközlekedési projektek között van még az 5-ös metróként emlegetett észak-déli regionális gyorsvasút, ami lényegében hosszú távon a Szentendrei és a Ráckevei HÉV összekötését jelentené a belváros alatt.
A tömegközlekedési, uniós szóhasználattal élve közösségi közlekedési programok közé tartozik még az 1-es és a 3-as villamosvonal meghosszabbítása. Előbbinél várhatóan az Etele tér lesz a végállomás, míg utóbbit a Ráckevei HÉV-hez köti majd közvetlen kapcsolat.
Bakonyi Tibor közölte, a Nemzeti Fejlesztési Terv keretén belül kiírt programokra Budapestről csaknem négy és félezer pályázat érkezett, ezek értéke pedig meghaladja a 119 milliárd forintot.
(MTI)