Túlsúlyos balesetek a fővárosban

Az egyik legsúlyosabb kamionbaleset tavaly május 20-án, hajnalban történt Budapesten, amikor egy téglával megrakott szlovén kamion az M5-ös autópályáról érkezett a fővárosba.

A Nagykőrösi úti felüljárón a jármű vonószeme eltörött, a több tonnával megrakott pótkocsi elszabadult, átugratott a két forgalmi oldal közti járdaszigeten, majd egy kandelábernek ütközött. A villanyoszlop rövidre zárta azt a 120 ezer voltos nagyfeszültségű kábelt, amely az egész városrész áramellátását biztosította. A pótkocsi tovább száguldott, és beleütközött egy faárut szállító ukrán kamionba, amelynek üzemanyagtartályát felszakította. A gázolaj lángra kapott, az égő kamion pedig még kétszáz méteren át haladt, égő gázolajcsíkot hagyva maga után. A katasztrófafilmekre emlékeztető balesetnek szerencsére csak egyetlen sérültje volt, a forgalom azonban szinte egész nap megbénult a fővárosban.

Legutóbb március végén történt kamionos baleset Budapesten. Akkor a Soroksári út és Kén utca kereszteződésében ugyancsak egy kék busznak ütközött egy teherjármű. A balesetben akkor négy utas szenvedett sérüléseket. A balesetekben az a közös, hogy a kamionok célállomása egyik esetben sem Budapest volt, vagyis a fővároson csak keresztülhajtottak a járművek. A rendőrség, a BKV, sőt a fuvarozó cégek szakemberei is egyetértenek abban, hogy a helyzetnek csak egyetlen megoldása lehetséges: a kamionokat és nehéz teherjárműveket ki kell terelni a városból. Ennek jelenleg egyetlen lehetősége mielőbb megépíteni az M0-ás autópályát, amely elkerüli a személyautóktól amúgy is zsúfolt várost.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.