El kell terelni a kamionokat Budapestről?
A rendőrségi szakemberek szerint a hétfő reggel történt balesetet a sofőr figyelmetlensége okozta. Nem kizárt, hogy nem pihent eleget. A kamionokban az úgynevezett tachográf pontosan regisztrálja a jármű sebességét, megtett útját, sőt az állásidőt is, tehát a szakemberek látják azt is, hogy a vezető bizonyos táv levezetése után megállt-e az előírt négy és fél óra pihenőre. A szigorú tachográf-regisztráció ellenére a tapasztalatok szerint a sofőrök a vezetési időben és a sebességben is a legvégsőkig elmennek, hiszen a fuvarozó cégek közti konkurenciaharc és az állás megtartásának kényszere miatt a vezetőknek mindent el kell követniük azért, hogy a fuvar mielőbb célba érkezzen. A városokon belül történt kamionos balesetek vizsgálatakor az is kiderül, hogy ezek a leggyakrabban az autópályák külvárosi bevezető szakaszain történnek, ahol a sofőr a monotóniáról még nem állt át egy több figyelmet igénylő városi forgalomhoz igazodó vezetési stílusra.
Az csak a véletlen műve, hogy az idén a Soroksári úton, valamint most a Nagykőrösi úton éppen tömegközlekedési járműnek ütközött egy kamion. A kék buszok vezetői mindkét esetben vétlenek voltak. Lackovics János, a BKV Rt. forgalombiztonsági osztályának vezetője elmondta, hogy cégük járművezetői egymillió kilométerenként 0,35 balesetet okoznak. Ezen belül a buszsofőrök egymillió kilométer alatt 0,4 személyi sérüléssel járó baleset okoznak, másképp fogalmazva: átlagosan két és félmillió kilométer alatt sérül meg egy ember a BKV buszsofőrjeinek hibáiból.