Egy kis frankfurti, most már kínai ízesítéssel

Az újdonságoknál már csak politikusokból gazdagabb a kínálat a héten nyíló frankfurti nemzetközi autókiállításon, ahol száznál több premiermodellt és izgalmas jövőtanulmányt mutatnak be a gyártók.

Vélhetően nem a német kancellár sétáján, hanem a kínai autók standján lesz a legnagyobb tolongás hétfőn, a szakmai nappal kezdődő, és a nagyközönség által szeptember 17-től 24-ig látogatható, immár hatvanegyedszer megrendezett szalonon. Az IAA több mint autó, mely a rendezők jelmondata szerint elbűvöl, az International Automobil Austellung egy húzóágazat demonstrációja, a németeknek és persze Európa gazdaságának hőmérője, ami végre magasabb értékeket mutat. Emelkedtek az eladások, különösen az augusztusi eredmények mutattak javulást: a kontinens legnagyobb piacán közel negyedmillió új autót adtak el, ami 12 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.

Ez persze nem minden gyártónak okoz örömet, hiszen a bővülésből inkább a dél-koreai és japán cégek profitáltak többet, ráadásul megjöttek a kínaiak, és máris tekintélyes helyet foglaltak el, igaz, egyelőre csak a pavilonokban, de már több száz német, holland, belga, spanyol és portugál kereskedővel is szerződést kötöttek, hamarosan lesz magyar hálózatuk is.

A német piacon a kínai Brillance 18 ezer euróért kínálja limuzinját, ami 20-30 százalékkal olcsóbb a hasonló felszereltségű középkategóriás német modelleknél. Helyet kaptak még a szalonon a Geely és a Landwind különböző típusai, elmaradt viszont a legambiciózusabb terveket szövögető Chery, mely most még inkább évi negyedmillió autó európai értékesítési hálózatának kiépítésére koncentrál.

Miközben a hazai gyártók a távol-keletiekkel versenyeznek, Frankfurtnak is erőlködnie kell, hogy megtarthassa a kétévenkénti seregszemle rendezési jogát, melyet Berlin és Hannover után Düsseldorf is megpróbál elhódítani. Az IAA nagy üzlet, hiszen az alkalmankénti egymillió látogató másfél-kétszeres árat is képes megfizetni az olykor 400 eurós szállodai szobákért, de már így is kinn van a megtelt tábla, sok szalonlátogató több száz kilométert autózik naponta, hogy a dugóban araszoló kocsik után újabbakat lásson.

A többnyire még sebességhatár nélküli német pályákon sem lehet száguldozni, pedig az itteniek veszik a legjobban felszerelt és legbiztonságosabb autókat, szinte valamennyiben van elektronikus menetstabilizáló rendszer, és terjed a műholdas navigáció, a jövő modelljeiben még több csodaszerkezet lesz. Bárki rendelhet kocsijába az infrakamerás éjjellátó készüléket vagy parkolóautomatát, mely magától beáll az üres helyre, de ennél is önállóbb és már megbízhatóan működik a robotpilóta, mely akár egy embertelen terepjáróval is elboldogul.

A show leglátványosabb elemeit most is a tanulmánymodellek adják, a hagyományos Peugeot dizájnvilág-pályázat győztese, a portugál Andre Costa alkotása bombaötlet, a Moovie kerekei nem látszanak, golyó alakja viszont még állva is dinamizmust sugall, ja, és mindössze három négyzetméternyi helyet foglal el.

Gördülékeny megoldásnak látszik az egyik frankfurti szereplõ, a Peugeot Moovie tanulmányautó
Gördülékeny megoldásnak látszik az egyik frankfurti szereplõ, a Peugeot Moovie tanulmányautó
Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.