Ferihegyre tart a Helios
A Helios légitársaság járatai az eredeti tervek szerint közlekednek - áll a ciprusi társaság közleményében. Ez azt is jelenti, hogy a Helios Larnacából érkező gépe várhatóan ma délelőtt tíz óra előtt pár perccel Ferihegyen is leszáll. Úgy tudjuk, a repülőn lesznek magyar utasok is, közülük eddig senki sem jelezte, hogy nem kíván a társasággal repülni, noha nyilván tudják, a cég egyik Boeing 737-ese lezuhant vasárnap.
Mint beszámoltunk róla, két görög F-16-os vadászgép szállt fel a Boeinghez, a vadászrepülők által készített videofelvételekről most sikerült azonosítani az utasszállító pilótafülkéjében közvetlenül a gép lezuhanás előtti percekben tartózkodó két személyt. Eszerint Andreasz Prodromu és barátnője, Harisz Haralambusz kísérelte meg kormányozni az utasszállítót, miután megszakadt a rádiókapcsolat a gép és az athéni irányítótorony között. Prodromu utaskísérőként vállalt munkát a Heliosnál, miután pilótaként nem tudott elhelyezkedni - hangzott el a ciprusi Antenna magán tv-társaság keddi adásában. Tragikus fordulatként éppen vasárnap ülhetett be a pilótafülkébe, miután a Boeingra kijelölt pilóta, kellő kiképzés híján, nem szállhatott fel. Prodromut alig három órával a Lárnakából Prágába tartó Helios-járat indulása előtt értesítették. Azért vállalta a beugrást, mert a barátnője arra a járatra volt beosztva.
Sok tisztázatlan kérdés maradt. Jim Hall, az amerikai közlekedésbiztonsági hatóság volt elnöke szerint nehéz megmagyarázni, miért nem vették fel a pilóták az oxigénmaszkjukat: ennek oka lehet műszaki jellegű, de az sem kizárt, hogy a kiképzésben volt a hiba, bár ilyen esetekre általában jól felkészítik a pilótákat. Hall feltette azt a kérdést is, hogy miért nem jegesedett el a pilótafülke ablaka, noha ilyen magasságban a nyomás csökkenése esetén ez szükségszerű lenne. Érthetetlen az is, hogy miért halt meg korábban a váratlan esetekre kiképzett személyzet, mint az utasok?
A Boeing 737-es útja Larnacától
a tragédiáig
9.07 |
Larnaca, Cyprus - felszállás. Rádiójelentés |
Ciprusnak: baj van a légkondicionálóval |
9.37 |
belépés a görög légtérbe; a görög légi- | |
irányítás már nem tud kapcsolatba lépni a | ||
személyzettel | ||
10.20 |
a görög légiirányítás felveszi | |
a kapcsolatot a ciprusival | ||
10.55 |
felszáll két görög F16-os, a görög | |
miniszterelnök fontolgatja a gép lelövését, | ||
a tűzparancs kiadását | ||
11.20 |
a vadászgépek pilótái megpillantják | |
az eszméletlen másodpilótát, illetve egy | ||
idegen személyt - feltehetőleg az egyik | ||
hobbipilóta utaskísérőt - a pilótafülkében | ||
12.05 |
a Boeing 737-300-as a földnek csapódik | |
Athéntól 40 km-re, északra |
Lezuhant kedden Venezuela nyugati részén egy kolumbiai repülőgép 152 személlyel a fedélzetén. A kolumbiai hatóságok bejelentették, hogy senki sem élte túl a szerencsétlenséget. A kolumbiai West Caribbean légitársaság MD-80-as típusú, Panamából Martinique szigetére tartó repülőgépe Venezuela nyugati, Zulia államában, Sierra de Perija hegyvidékén zuhant le, 836 kilométerre a fővárostól, Caracastól. A zömmel francia turistákat szállító charterjárat pilótája útközben a caracasi légiirányításnak jelentette, hogy hajtóműproblémát észlelt, leszállási engedélyt kért Maracaibo repülőterére. Röviddel később meghibásodott a második hajtómű is, ezt követően a repülőgép rohamosan vesztett magasságából. (MTI)