Megosztó egyezségterv

A kormánnyal tárgyaló négy fuvarozói érdekképviselet négyféle módon ítéli meg a kabinet megállapodástervezetét. Az egyik teljesen elfogadhatónak tartja, a másik kiegészítésekkel ugyan, de aláírná, a harmadiknak több kifogása van, ám még nem alakította ki végső álláspontját, a negyedik pedig lényegében elutasítja.

A szervezetek pénteken egyeztetnek a közös álláspontról. Így még mindig kérdés, mikor lesz lezárható az év eleje óta húzódó, a magas gázolajárak miatt indított egyeztetéssorozat. A kormány korábbi 14 pontos megállapodástervezetét négy újabbal egészítette ki kedden. A megállapodás szerint tovább tárgyalnak majd a gázolaj jövedéki adótartalmának csökkentéséről (vagyis az eredeti fuvaroskövetelésről), a menetrend szerinti autóbusz-közlekedés szabályozásáról, az utakra fordított pénz társadalmi ellenőrzéséről, és a hétvégi kamionstop éjszakai feloldásának lehetőségéről.

A Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetsége (KKVSZ) teljesen elfogadhatónak tarja a kormány ajánlatát: már a 14 pontos megállapodást is aláírták volna, és üdvözlik az újabb négy pontot is. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) elnöksége bizonyos kiegészítésekkel, módosításokkal kész aláírni a megállapodást. A Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége (Fuvosz) a jövő héten alakítja ki álláspontját. Peredi Péter, a szervezet főtitkára, az MTI-nek nyilatkozva azonban kifogásolta, hogy a kormány a gázolaj jövedéki tartalmának csökkentését 2005-ben elutasítja, és 2006-ra is csak "meglebegteti" a kabinet. A Magánvállalkozók Nemzetközi Ipartestülete (NiT-Hungary) szerint viszont a szervezeteknek "módosítani kellene az érdekérvényesítési tevékenységükön". A szervezet szerint a megállapodás érdemben nem csökkenti a fuvarozók költségeit.

Top cikkek
1
Érdemes elolvasni
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.