Ön jó megoldásnak tartaná, ha a kereskedőknek januártól az új árak mellett az áfa-csökkentés előtti, régi árat is fel kellene tüntetniük? - így szól a kormányzati sms-kampány legújabb, immár negyedik heti kérdése, amelyre telefonos üzenet mellett elektronikus levélben is válaszolhatnak az állampolgárok.
Sms-voks: új kérdés a fogyasztóvédelemről
Mesterházy Attila, az ifjúsági és szociális tárca politikai államtitkára a hétfői kormányszóvivői tájékoztatón elmondta: a 25 százalékos áfa-kulcs jövő év január elsejétől tervezett öt százalékos csökkentésével a kormánynak a versenyképesség fokozásán túl az a célja, hogy a változtatás a fogyasztók zsebét gazdagítsa. Ezért a kabinet folyamatosan gondolkodik azon, hogy a piaci versenyen túl milyen eszközökkel ösztönözhetné e cél megvalósulását.
Mint mondta, a régi és az új ár feltüntetését a kormány előírhatja a kereskedőknek és a szolgáltatóknak. Emlékeztetett rá, hogy kormányrendelet nyomán vált kötelezővé például, hogy a benzinkutaknál lévő totemoszlopokon jelezni kell az üzemanyagárakat.
Mesterházy Attila elmondta: a régi és az új ár feltüntetése nem példa nélküli Magyarországon, hiszen az üzletláncok egyes akciós termékek esetén ezt már eddig is megtették. Újságírói kérdésre válaszolva az államtitkár hozzátette: a kormányzati cél érvényesítése érdekében gondolkoznak egy ösztönző védjegy-rendszer bevezetésén is, amelynek révén azok a kereskedők, akik érvényesítik az áfa-csökkenést áraikban, ezt egységes módon tüntethetnék fel. Mesterházy Attila szerint az érintettekkel folytatott eddigi konzultációk azt tanúsítják, hogy a kereskedők érvényesíteni akarják áraikban az adócsökkentést.
László Boglár kormányszóvivő az sms-kampánnyal kapcsolatos fideszes aggodalmakra azt mondta: sem a kormány, sem a lebonyolításért felelős szerződéses partnere nem kezel személyes adatokat, a kampány adatvédelmi számmal rendelkezik, tehát bírja az adatvédelmi biztos felügyeletét és a kormány áll minden esetleges vizsgálat elé.
(MTI)